Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2012-07-04

A A A POLEĆ DRUKUJ

Dmytro Krepak nowym prezesem Zarządu Kredobanku

150x110

Dmytro Krepak został powołany, z dniem 2 lipca 2012 roku, przez Radę Nadzorczą Kredobanku na nowego prezesa Zarządu. Do czasu uzyskania zgody Narodowego Banku Ukrainy będzie pełniącym obowiązki prezesa.

Nowy szef Kredobanku od wielu lat związany jest z rynkiem finansowym. Ostatnio pracował na stanowisku wiceprezesa Pierwszego Ukraińskiego Banku Międzynarodowego. Wcześniej doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w Raiffaisen Bank Aval, Onexim Bank i Banku Menatep. Jest absolwentem Moskiewskiego Instytutu Stosunków Międzynarodowych oraz MBA The Wharton School Uniwersytetu Pensylwanii.

Krepak zastąpi na tym stanowisku Marcina Kuksinowicza, pierwszego wiceprezesa Banku pełniącego dotychczas obowiązki prezesa Zarządu spółki.

Kredobank jest bankiem komercyjnym, świadczącym usługi bankowe zarówno dla klientów indywidualnych jak i korporacyjnych. Na dzień 31 marca 2012 roku sieć dystrybucji Kredobank obejmowała 1 oddział oraz 130 filie w 22 z 24 obwodów na Ukrainie i w Autonomicznej Republice Krymu. Podstawowe usługi Kredobank obejmują przyjmowanie depozytów, udzielanie kredytów, obsługę rachunków bankowych, transakcje walutowe i usługi maklerskie w odniesieniu do papierów wartościowych. Jego strategicznym partnerem jest PKO Bank Polski, którego udział w kapitale zakładowym wynosi ponad 99,56 proc.

***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za I kwartał 2012 rok wyniósł 1,005 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Dwa produkty PKO Banku Polskiego: kredyt gotówkowy i lokata bankowa, zostały nagrodzone przez miesięcznik Reader"s Digest certyfikatami "Produkt Roku 2011" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press oraz tytuł Marki Godnej Zaufania przyznany przez miesięcznik Reader’s Digest. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2011” jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, jak wynika z rankingu „100 najcenniejszych firm Newsweeka”. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS