Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2018-09-06

A A A POLEĆ DRUKUJ

Co ma wpływ na sukces w branży spożywczej?

Jeszcze do niedawna w Polsce stale rosła liczba sklepów spożywczych. W momencie, kiedy rynek zaczęły opanowywać duże centra handlowe i hipermarkety, właściciele mniejszych sklepów często byli zmuszeni do zamknięcia firmy lub ograniczenia działań biznesowych. Aby przedsiębiorstwo mogło nadal sprawnie funkcjonować, potrzeba regularnego wdrażania ciekawych rozwiązań biznesowych oraz innowacji spożywczych np. w postaci nowych produktów. Warto więc zastanowić się, jakie czynniki mają wpływ na sukces w branży spożywczej.

Odpowiednio przygotowany zespół

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej w branży spożywczej i gastronomicznej wiąże się ze stałą pracą z klientem. Dlatego niezwykle ważne jest, aby sprzedawcy, których rola często wykracza poza obsługę kasy, posiadali wiedzę na temat towaru znajdującego się w sklepie. W tym wypadku najbardziej pomocne będą szkolenia pracownicze i kursy przygotowawcze, dzięki którym zatrudnieni będą mieli możliwość stałego rozwoju i poszerzania swojej wiedzy. Takie działania pozwalają również na przygotowanie pracowników do roli ambasadora sklepu. Z czasem, oprócz stale rozwijanych relacji z klientami odwiedzającymi nasze sklepy na co dzień, pracownicy będą mogli także inicjować kontakt z nowymi grupami np. poprzez udzielanie mediom komentarzy eksperckich odnośnie do branży, w której działają. Dzielenie się swoją specjalistyczną wiedzą i doświadczeniem może być wartością dodaną nie tylko dla klientów, ale również partnerów i innych podmiotów, które chcą rozwinąć bądź usprawnić swój biznes.

Wysoka jakość produktu

Produkty spożywcze to wyjątkowy asortyment, który zawsze powinien być świeży i  wysokiej jakości. Na ten czynnik mają wpływ między innymi sprawdzeni dostawcy i producenci, z którymi nawiązujemy współpracę. Niestety, nieraz się zdarza, że na sklepowych półkach możemy znaleźć produkt już po terminie przydatności, ponieważ sprzedawcy muszą ciągle lawirować pomiędzy dobrym zaopatrzeniem sklepu a możliwością sprzedania całego towaru. Dobrym rozwiązaniem na taki rodzaj problemu okazał się popularny obecnie trend zakładania sklepów firmowych bezpośrednio przez producentów, czego przykładem może być właśnie Harbi Meat. W przeciwieństwie do pośrednich dystrybutorów, właściciele firmy mają zazwyczaj autorskie procedury procesu produkcji i lepsze możliwości właściwego zatowarowania sklepu. Ponadto samodzielnie dbają od samego początku o prawidłowy przebieg całego procesu – każdy etap jest odpowiednio planowany i skrupulatnie sprawdzany. Dzięki tym czynnościom klienci mogą być pewni wysokiej jakości i świeżości oferowanych przez przedsiębiorców produktów.

Monitoring potrzeb i oczekiwań klientów

Wraz z rozwojem każdego rynku rosną potrzeby i oczekiwania klientów. Nie inaczej wygląda to w przypadku branży spożywczej – właścicielom sklepów i producentom zależy na tym, aby klient był zadowolony z zakupionego produktu czy wykonanej usługi i zdecydował się wrócić po więcej, dlatego też często decydują się na realizację niestandardowych zamówień dopasowanych do preferencji zlecającego. Dla przykładu, wiele punktów handlowych oferuje możliwość zakupienia produktów wraz z ich bezpośrednim dowozem do klienta. Zarówno stały monitoring zachowań i potrzeb kupujących, jak i obserwowanie rynku pod kątem działań konkurencji, mogą pomóc w stałym udoskonalaniu oferty produktowej firmy.

 


Autorem komentarza jest Cemre Yatur, współwłaściciel sklepu Harbi Meat.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS