![150x110](https://www.wirtualnemedia.pl/media/pr/100x80/107_1361957751_BrandMaker_zarzadzanie_marka.jpg)
Managerowie marketingu coraz częściej stają przed wyzwaniem jak pogodzić wymogi komunikacji korporacyjnej z unikalnym charakterem lokalnego rynku. W jaki sposób optymalizować działania marketingowe i czynić je bardziej wydajnymi? Wyjściem jest wdrożenie informatycznego rozwiązania firmy BrandMaker, lidera wśród europejskich dostawców oprogramowania do zarządzania zasobami marketingowymi.
Analitycy niemieckiej firmy BrandMaker znaleźli w 1999 roku antidotum na bariery, z jakimi zmagała się niejedna firma. Managerowie odpowiedzialni za marketing – kluczową funkcję organizacji generującą sprzedaż – nie mieli odpowiednich narzędzi
do planowania swojej pracy. Przedsiębiorstwa nie posiadały skutecznego systemu, który wspierałby standaryzację i podnosił wydajność całego procesu marketingowego. To zainspirowało twórców BrandMakera do stworzenia rozbudowanego, modularnego rozwiązania MRM (Zarządzanie Zasobami Marketingowymi), które optymalizuje cały proces zarządzania marketingiem w organizacji. BrandMaker jest obecnie liderem na skalę europejską, a innowacyjność jego rozwiązań docenił Gartner Inc., jeden z wiodących na świecie doradców zajmujących się analityką technologii. W 2013 roku Gartner zakwalifikował BrandMakera do grona liderów w zakresie Zarządzania Zasobami Marketingowymi.
BrandMaker wdrożył swój system w ponad 100 dużych przedsiębiorstwach i u 1500 klientów w formie SaaS (Software as a Service), każdorazowo dostosowując system do potrzeb konkretnej firmy. Wśród klientów firmy są takie korporacje jak: Bayer AG, Siemens, Axel Springer, Schenker Deutschland, Commerzbank, Ernst&Young, GLS, SaraLee. Z platformy korzysta ponad 250 000 użytkowników w 86 krajach. Posiadająca 14-letnie doświadczenie firma zatrudnia dziś ponad 200 pracowników w swojej siedzibie w Karlsruhe. BrandMaker posiada oddziały na rynku niemieckim, angielskim, francuskim, rosyjskim, norweskim i amerykańskim, a od 2013 również na polskim. Polska jest pierwszym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej, na którym BrandMaker oferuje swoje innowacyjne rozwiązania.
„Wybraliśmy Polskę, bo jest rynkiem dynamicznym, a polska gospodarka jest jedną z najlepiej prosperujących w całej Europie. Polskie firmy coraz częściej decydują się na ekspansję albo w skali krajowej, albo międzynarodowej. Polscy przedsiębiorcy mają świadomość, że w czasie tak dużej konkurencji na rynku wewnętrznym i światowym, umiejętne zarządzanie tak ważną dziedziną jak marketing może stanowić o sukcesie firmy” – podkreśla Mirko Holzer, CEO BrandMaker GmbH.
Analitycy BrandMakera szacują, że w dobie wzrastających wymagań klientów i spowolnienia gospodarczego osoby zarządzające polskimi firmami skupią się na działaniach marketingowych generujących sprzedaż, ale przy jednoczesnej silnej kontroli kosztów na nie przeznaczanych. Polskie firmy szukają rozwiązań nowoczesnych
i wydajnych, które rozwiążą konkretne problemy: nieprzejrzystość budżetów i procesów marketingowych. Wdrożenia platformy BrandMakera umożliwia uzyskanie znaczących oszczędności w budżecie marketingowym. Co więcej, standaryzacja procesów pozwala skrócić czas wdrożenia kampanii nawet o połowę. MRM oferowany przez BrandMakera pozwala na efektywne połączenie wymogów standaryzacji działań marketingowych z potrzebami rynku lokalnego. Jest to szczególnie ważne w przypadku firm posiadających liczne oddziały czy franczyzobiorców.
„Dzięki odpowiedniemu połączeniu modułów platformy BrandMaker pracownicy w ponad tysiącu lokalizacji mają bieżąco dostęp do dokumentów i materiałów wizualnych. Mogą również szybko dostosowywać standardowe broszury marketingowe do wymagań rynku lokalnego, kluczowe informacje o przebiegu kampanii docierają do nich bez zbędnych opóźnień” – Timm Brocks, Prezes Zarządu BrandMaker Sp. z o.o.
Platforma BrandMakera zwiększa wydajność i umożliwia pracownikom skupić się na zadaniach strategicznych. MRM oferowany przez BrandMakera pozwala na sprawne zarządzanie wszystkimi elementami kampanii marketingowej: planowaniem
i budżetowaniem, strategią i kreacją, wdrożeniem i dystrybucją materiałów, kontrolą procesu i raportowaniem. Użytkownicy mają do dyspozycji narzędzia do zarządzania wizerunkiem marki, zarządzania projektami, zadaniami i zasobami medialnymi. BrandMaker umożliwia również przeprowadzanie analiz, raportowanie, informowanie
o produkcie, druk zasobów kreatywnych i dystrybucję materiałów reklamowych.
BrandMaker pomaga zwiększyć jakość, spójność i efektywność komunikacji marketingowej, szybciej wdrożyć kampanię i kontrolować jej przebieg. Efekt finalny dla organizacji to uzyskanie zwrotu z inwestycji marketingowych (ROMI – Return on Marketing Invest) – czyli coś, czego oczekuje każdy zarząd.