Black Red White, największa polska grupa meblarska, rozpoczęła projekt budowy analityki internetowej wewnątrz organizacji. Celem projektu jest zapewnienie poprawności danych płynących z kanałów online oraz rozwój i zwiększenie współczynnika konwersji serwisu www.brw.com.pl oraz dekoracje.brw.com.pl.
„Wyznaczyliśmy sobie ambitne cele. Projekt, podczas którego ściśle współpracujemy z ekspertami Conversion, ma wznieść analitykę internetową w Black Red White na wyższy poziom i zapewnić pełną poprawność danych” – mówi Mariusz Serafin, Dyrektor ds. E-Commerce i Rozwoju Multimediów Black Red White.
Dlaczego Black Red White wdraża analitykę internetową?
Analityka internetowa to proces, który obejmuje gromadzenie danych, ich analizę, stawianie rekomendacji i podejmowanie działań. Na podstawie zebranych danych powstają wnioski i rekomendacje, które poprawiają działanie serwisu i pozwalają na podejmowanie skutecznych działań.
W przypadku Black Red White działania będą koncentrowały się na zwiększeniu użyteczności i optymalizacji współczynnika konwersji www.brw.com.pl.
„Analiza danych ilościowych i jakościowych to podstawa efektywnego procesu optymalizacji współczynnika konwersji. To właśnie na podstawie danych, a nie intuicji, powinny powstawać rekomendacje, które przynoszą wzrost współczynnika konwersji” – mówi Bogna Mikołajewska, Project Manager w Conversion.
Projekt wdrożenia analityki internetowej to kolejny etap budowania organizacji opartej o dane. Pierwszym krokiem była weryfikacja poprawności danych. Analitycy Conversion przeprowadzili audyt dotychczasowej instalacji Google Analytics oraz zidentyfikowali błędy. Kolejnym etapem jest poprawa i zbudowanie zaawansowanej, dopasowanej do potrzeb konfiguracji Google Analytics. Rzetelne dane to podstawa przyszłych analiz, dlatego też zapewnienie ich poprawności jest priorytetem dla Black Red White.
Jednocześnie eksperci Conversion z zakresu optymalizacji współczynnika konwersji dokonali analizy heurystycznej serwisów www.brw.com.pl oraz www.dekoracje.brw.com.pl i zaproponowali szereg zmian pod kątem zwiększania współczynnika konwersji.
Jako, że budowa know-how to kluczowy element analityki internetowej, trenerzy Conversion przeprowadzili badanie poziomu wiedzy i przygotowali dedykowany, dopasowany do potrzeb i poziomu zespołu warsztat analityki internetowej.
„90% sukcesu w analityce internetowej stanowią ludzie. Dlatego równie ważne jak instalacja narzędzi jest zbudowanie odpowiednich kompetencji. Tylko to pozwoli na tworzenie analiz, które będą prowadzić do skutecznych działań” – mówi Mariusz Michalczuk, Digital Analytics Ekspert Conversion.
Szerokie wykorzystanie danych to żadna nowość dla Black Red White. Od wielu lat organizacja skoncentrowana jest na gromadzeniu danych dotyczących sprzedaży w sklepach w całej Polsce i na świecie. Wszystkie decyzje biznesowe podejmowane są na podstawie analiz.
„Posiadamy 20 lat doświadczenia w sprzedaży mebli na terenie Polski oraz ponad 21 krajów. Wiele lat w branży nauczyło nas, że tylko ciągły rozwój i adaptacja najnowszych trendów prowadzi do sukcesu. Dlatego też bez wahania stawiamy na rozwój kanału online” – mówi Mariusz Serafin.
dostarczył infoWire.pl