Światowy lider rynku zamówień posiłków online – foodpanda – otrzymał rekordowe dofinansowanie w wysokości 60 mln dolarów. Jest to kolejne, znaczące wsparcie dla właściciela serwisu pozwalającego zamawiać posiłki za pomocą aplikacji mobilnej i strony internetowej.
Jak podkreśla Ralf Wenzel globalny dyrektor zarządzający foodpanda – Cieszy nas to, że inwestorzy wierzą w naszą markę i widzą w niej duży potencjał. Pozyskane fundusze zostaną skierowane na rozwój w krajach, w których już działamy. Naszym celem jest utrzymanie pozycji globalnego lidera rynku, tworząc najbardziej wygodny system zamawiania posiłku z dostawą – kończy Wenzel.
foodpanda w Polsce
W Polsce serwis działa od 2013 roku i współpracuje z ponad 1 500 restauracjami, w tym z siecią McDonald’s, z którą testuje usługę - McDonald’s w Dostawie. Środki, które trafią do polskiego oddziału przeznaczone będą przede wszystkim na rozwój usługi, a także ekspansję na nowe miasta. Jak mówi Michał Rokosz, dyrektor zarządzający foodpanda na rynki CEE – Dzięki finasowaniu będziemy mogli pojawić się w nowych lokalizacjach, a jednocześnie rozwijać ofertę w miastach, w których już działamy. Pozyskane fundusze zostaną też przeznaczone na podniesienie i tak wysokiego już standardu obsługi klienta w naszym serwisie – dodaje Rokosz – Cele, które sobie postawiliśmy są ambitne i dodatkowe fundusze pomogą nam je osiągnąć – podsumowuje Rokosz. Na razie nie wiadomo, jaka część dofinansowania trafi do Polski.
W czerwcu bieżącego roku foodpanda przejęła rosyjskiego lidera rynku zamówień jedzenia online – Delivery Club. W lipcu natomiast wprowadziła nową wersję aplikacji mobilnej, która pozwala użytkownikom w sposób jeszcze bardziej intuicyjny zmawiać posiłki z dostawą.