Żywiec zwiększy moce produkcyjne do 14 mln hl
Grupa Żywiec spodziewa się dobrego drugiego półrocza. Do końca I kwartału przyszłego roku nakładem 200 mln zł Żywiec zamierza zwiększyć moce produkcyjne 4 zakładów do 14 mln hektolitrów z 12,5 mln hektolitrów obecnie, poinformował prezes Chris Barrow w środę.
"Wydaje się, że wyniki za pierwsze półrocze dobrze rokują na drugie i mamy nadzieję osiągnąć dobry wynik brutto za cały rok" - powiedział dziennikarzom prezes grupy Żywiec, Chris Barrow.
"Jesteśmy drugim graczem i będziemy dążyć do dalszej poprawy wyników na bardzo konkurencyjnym rynku"- dodał.
Prezes poinformował, że do końca pierwszego kwartału przyszłego roku Żywiec zamierza zakończyć proces zwiększania mocy produkcyjnych w 4 zakładach: Żywcu, Elblągu, Leżajsku i Warce do 14 mln hl piwa z 12,5 mln hl piwa obecnie. W I kw. 2008 roku zostanie także zakończona budowa centrum finansowo-księgowego w Bielsku-Białej.
"W planach mamy wzrost mocy produkcyjnych w naszych czterech browarach. Wszystkie są zaangażowane w projekt inwestycyjny wartości 200 mln zł, dzięki któremu uzyskamy wzrost mocy produkcyjnych do 14 mln hektolitrów w I kwartale 2008 roku" - powiedział Barrow.
Skonsolidowana sprzedaż netto wzrosła w I półroczu o 19% licząc rok do roku i wyniosła 1,709 mld zł. Od stycznia do końca czerwca Żywiec sprzedał 5,79 mln hl piwa, tj. o ponad 14% więcej, niż w I półroczu 2006 r.
Wzrost sprzedaży zanotowały wszystkie najważniejsze marki, w tym największy Warka, której dynamika sprzedaży w I półroczu wyniosła 31%. Marka Heineken, lider segmentu piw międzynarodowych premium zanotowała 21-proc. wzrost, a marka Żywiec uplasowana w segmencie marek krajowych premium - 15,5%.
Barrow przyznał jednak, że Żywiec jest rozczarowany wynikami marki Tatra.
"Pracujemy nad odświeżeniem wizerunki tej marki, na razie nie spełnia ona naszych oczekiwań, ale wierzymy, że wyniki będą się poprawiać z kwartału na kwartał"- powiedział prezes.
Dodał, że spółka chciałaby także wzmocnić swoją pozycję w segmencie piw smakowych. Liczy także na lepszą sprzedaż eksportową, szczególnie w miejscach, gdzie mieszka i pracuje polska emigracja. Wzrost eksportu grupy Żywiec w I półroczu wyniósł 47%, w tym na tradycyjnych rynkach takich jak Wielka Brytania i Irlandia, czy Niemcy sprzedaż marek grupy wzrosła odpowiednio o 30% i 60%.
W I półroczu grupa miała 243,59 mln zł zysku wobec 143,76 mln zł zysku rok wcześniej (wzrost o 69%). Zysk operacyjny wyniósł 316,9 mln zł wobec 200,5 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Żywiec zwiększy moce produkcyjne do 14 mln hl