SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ruszyły zgłoszenia do tegorocznej edycji konkursu PR Wings

Do 31 lipca 2022 można przesyłać zgłoszenia do  nowej edycji konkursu Stowarzyszenia Agencji Public Relations PR Wings (Skrzydła PR), w którym co roku wyłaniane i nagradzane są najbardziej efektywne, kreatywne i innowacyjne projekty oraz zjawiska z zakresu szeroko rozumianej komunikacji i public relations.

Zgłoszone projekty oceni jury składające się z ekspertów niezależnych od organizatora (spoza SAPR) o uznanym w branży autorytecie i wszechstronnym dorobku komunikacyjnym ze środowiska firm komercyjnych, instytucji publicznych, samorządowych i pozarządowych, mediów, organizacji branżowych, biznesowych i środowiska naukowego.

W pierwszej edycji konkursu PR Wings cztery statuetki, najwięcej w rywalizacji, otrzymała agencja Publicon, trzy powędrowały do agencji Partner of Promotion.

Zasady konkursu PR Wings

Aby uniknąć niekorzystnego wpływania na siebie jurorów proces wyboru zwycięzców odbywać się będzie bez kontaktowania się między jurorami, wyłącznie online i pod nadzorem Audytora. Tylko jeden zwycięzca zostanie nagradzany statuetką.

Nad poprawnością przebiegu konkursu i procedury głosowań w roli Audytora czuwać będzie kancelaria prawna Osborne Clarke. Ogłoszenie wyników nastąpi 15 września 2021 r. na specjalnej gali podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations w Rzeszowie.

- W pierwszej, ubiegłorocznej edycji PR Wings w ciągu zaledwie miesiąca od ogłoszenia, do konkursu spłynęło aż 80 zgłoszeń. To dowód, że w Polsce bardzo potrzebny jest konkurs PR, który oparliśmy na filarach wiarygodności wyłaniania zwycięzców i dostępności. Dlatego z dumą kontynuujemy entuzjastycznie przyjętą w ubiegłym roku inicjatywę. Wobec zmian rynkowych i społecznych w naszym kraju demokratyzowanie konkursów PR jest po prostu oczekiwane. Jest też niezbędne, by upowszechniać najlepsze wzorce, trendy, rozwiązania w naszej codzienności coraz silniej opartej na komunikacji - powiedział prof. UW, dr hab. Dariusz Tworzydło, prezes SAPR.

W PR Wings 2022 wyróżnione zostaną najlepsze projekty komunikacyjne oraz zjawiska z 2021 roku w 12 stałych kategoriach.

Ponadto, w tegorocznej edycji Organizator zdecydował o wprowadzeniu dwóch kategorii specjalnych, w których nagrodzone zostaną kampanie zrealizowane od 2020 roku w związku z pandemią COVID-19 a także wszczęte po 24 lutego 2022 w związku z konsekwencjami rosyjskiej napaści na Ukrainę.  

- W tym roku zbiegły się ze sobą dwa trudne zjawiska i zdarzenia historyczne, które miały i wciąż mają ogromny wpływ na życie komunikacyjne firm, instytucji i organizacji. To zakończenie pandemii i początek wojny w Ukrainie. W dwóch nowych kategoriach specjalnych chcemy podsumować, to co najlepsze zrealizowano w komunikacji w związku z pandemią a także już teraz nagrodzić szczególnie cenne inicjatywy komunikacyjne wspierające naród ukraiński walczący z rosyjskim najeźdźcą i z konsekwencjami tej barbarzyńskiej inwazji Federacji Rosyjskiej na demokratyczną Ukrainę - powiedział Adam Łaszyn, wiceprezes SAPR.

Nagroda Specjalna SAPR - do kogo trafi?

W konkursie zostanie też przyznana Nagroda Specjalna SAPR jednemu projektowi spośród wszystkich zgłoszeń do konkursu we wszystkich kategoriach. Wyróżnienie to, swoiste Grand Prix, zostanie wyłonione w innym trybie - poprzez głosowanie Jury Specjalnego, składającego się z 37 przedstawicieli 37 agencji zrzeszonych w SAPR (po jednym jurorze z agencji członkowskiej). Jak w ubiegłym roku Nagroda Specjalna SAPR będzie szczególnym wyróżnieniem od społeczności ponad 400 specjalistów PR, tworzonej przez ekspertów PR pracujących w agencjach zrzeszonych w SAPR.

Kategorie konkursu PR Wings
1.    Public Affairs i Lobbying
2.    PR korporacyjny
3.    PR innowacja roku – kampania następnej generacji
4.    PR Produktowy
5.    ESG i CSR – odpowiedzialność społeczna, środowiskowa i ład korporacyjny
6.    Komunikacja kryzysowa
7.    Komunikacja w social media i influencer marketing
8.    Angażujący event
9.    Zmiana biznesowa, komunikacyjny game changer
10.    Komunikacja Business to Business
11.    Efektywność roku
12.    Komunikacja na rynkach międzynarodowych
13.    Komunikacja w okresie pandemii COVID-19
14.    Komunikacja na rzecz wsparcia Ukrainy
15.    Nagroda Specjalna SAPR

Jury PR Wings

Kuba Antoszewski, Kantar

Monika Beuth-Lutyk, Urząd M. St. Warszawy

Andrzej Borowiak, KW Policji w Poznaniu

Sebastian Bykowski, Press Service Monitoring Mediów

Aleksandra Chalimoniuk, 4F

Dorota Chruściel-Dziekańska, MDDP

Tomasz Frankowski, UTK

Lidia Garbaczuk, Polska Agencja Prasowa

Marcin Graczyk, PAIH

Radosław Górecki, Ghelamco Poland

Sebastian Hejnowski, SEC Newgate CEE

Justyna Ignasiak, Procter&Gamble

Wojciech Jabczyński, Orange Polska

Adrian Jabłoński, JTI

Iwona Jacaszek-Pruś, Kompana Piwowarska

Paweł Jezierski, Goodyear Dunlop Tires Polska

Luiza Jurgiel, Polskie Stowarzyszenie Public Relations

Izabela Karolczyk, InPost

Joanna Kąkol, Colian

Anna Kiryjow-Radzka, Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom"

Grzegorz Kiszluk, Redaktor Naczelny "Brief"

dr inż. Jacek Kotarbiński, ekspert marketingu, bloger, Uniwersytet Gdański

Jan Krynicki, Ministerstwo Finansów

Adam Kundzicz, PKP PLK SA

Karolina Łuczak, Provident

Bartek Milczarczyk, Polskie Stowarzyszenie Public Relations

Anna Miotk, Uniwersytet Warszawski

Hubert Niedzielski, Volkswagen, PR Manager

Marcin Olkowicz, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

Bohdan Pawłowicz, NASK, Komisja Etyki Reklamy

Maksymilian Pawłowski, Teknos

Magdalena Przysłupska, Fundacja DKMS

Przemysław Przybylski, Credit Agricole

Beata Ptaszyńska-Jedynak, Carlsberg

prof. Karina Stasiuk-Krajewska, Uniwersytet SWPS Wrocław

Łukasz Stępniak, Redaktor Naczelny "Wiadomości Handlowe"

Martyna Węgrzyn, Danone

Katarzyna Wilczewska, Pepco

Damian Ziąber, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny i PSPR

Paweł Żebrowski, ZUS.

Dołącz do dyskusji: Ruszyły zgłoszenia do tegorocznej edycji konkursu PR Wings

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl