SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zelmer zwiększy wydatki na marketing w II 2009 r. i skupi się na zagranicy

Producent sprzętu AGD, spółka Zelmer, zwiększy wydatki na marketing w II półroczu 2009 r. oraz skupi się na ekspansji marki "Zelmer" na rynkach zagranicznych, poinformowali przedstawiciele spółki w poniedziałek.

"Wchodzimy w cykliczny sezon sprzedażowy w III i IV kwartale. To odpowiedni moment, by wyprzedzić konkurencję" - powiedział prezes Janusz Płocica na konferencji prasowej.

"Kampania telewizyjna w Rosji będzie największą w historii naszej spółki" - podkreślił dyrektor marketingu i eksportu Tomasz Modzelewski.

Pierwsze efekty kampanii telewizyjno-marketingowej w Rosji mają być widoczne już w 2009 r., ale prawdziwy cel kampanii to wyraźny wzrost udziałów w rynku rosyjskim w latach 2009-2011.

Zdaniem Płocicy, w dalszej ekspansji zagranicznej ma pomóc również powołana w kwietniu spółka zależna na Węgrzech (Zelmer Megyar). "Będziemy nadal rozwijać rynek węgierski" - dodał Modzelewski.

W I półroczu 2009 r. spółka znacznie zwiększyła sprzedaż (w ujęciu rocznym) rentownych produktów pod własną marką. Produkty opatrzone logo "Zelmer" stanowiły w okresie pierwszych sześciu miesięcy 2009 r. 76% eksportu (w stosunku do poziomu 57% rok wcześniej).

Płocica podkreślił, że spółka zamierza kontynuować ogłoszony w sierpniu plan restrukturyzacyjny na najbliższe kwartały, zakładający m.in. program dobrowolnych odejść obejmujący ok. 200 osób. "Podjęliśmy decyzję o głębokiej restrukturyzacji, reorganizacji struktury produkcyjnej. Chcemy być elastyczni w przyszłości" - dodał.

Zdaniem prezesa, marże na sprzedaży będą się poprawiać w III i IV kwartale w stosunku do I i II kwartału tego roku.

Zelmer miał 1,15 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2009 roku wobec 21,75 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 209,77 mln zł wobec 207,88 mln zł rok wcześniej.

Według przedstawicieli spółki, jednorazowy, ale największy negatywny wpływ na wynik w I półroczu miała negatywna wycena kontraktów opcyjnych.

Dołącz do dyskusji: Zelmer zwiększy wydatki na marketing w II 2009 r. i skupi się na zagranicy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl