Roczne wydatki reklamowe Procter&Gamble najniższe od 11 lat
Roczne wydatki reklamowe koncernu Procter&Gamble spadły w skali roku o 1,7 proc., do 7,12 mld dolarów. To najniższy ich poziom od 2006 roku.
Koncern Procter&Gamble podał wysokość nakładów na reklamę w zakończonym właśnie roku obrotowym (od lipca 2016 do czerwca 2017 roku) prezentując raport z rocznymi wynikami finansowymi.
Zgodnie z nim firma wydała na reklamę 7,12 mld dolarów, czyli 125 mln dolarów mniej (spadek o 1,7 proc.) w skali roku. To najniższe od 2006 roku wydatki reklamowe firmy.
P&G przeznaczyłby w ostatnich 12 miesiącach na reklamy prawie tyle samo, co rok wcześniej gdyby nie zredukował o 140 mln dolarów nakładów na reklamę internetową (zmniejszono je w okresie od kwietnia do czerwca br.). Marketer postąpił tak w trosce o bezpieczeństwo swoich marek oraz w obawie przed oszustwami związanymi z reklamą internetową.
Koncern zaczął redukować budżety reklamowe od 2013 roku. Wtedy wydatki zmniejszono o 1 mld dolarów, do 8,19 mld dolarów.
W 2014 roku spadły one do 7,8 mld dolarów, rok później wyniosły 7,18 mld dolarów. W 2016 roku nastąpił ich nieznaczny wzrost - do 7,24 mld dolarów, by znów spaść do 7,12 mld dolarów w ostatnim okresie.
Procter&Gamble wiosną br. zdecydował znacząco ograniczyć wydatki na reklamę w internecie, wyjaśniając inwestorom, że robi to tymczasowo na niektórych platformach, gdzie reklamy firmy umieszczane były w niezgodnie z jej wymaganiami i standardami.
Dołącz do dyskusji: Roczne wydatki reklamowe Procter&Gamble najniższe od 11 lat