Wszystkie dwutygodniki TV na minusie. „Super TV” stracił najwięcej
W kwietniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Super TV”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu 2015 roku wyniosła 337 363 egz. Była ona o 11,61 proc. mniejsza, niż w analogicznym miesiącu 2014 roku.
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 190 657 egz., po spadku o 9,30 proc.
Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 153 023 egz., po spadku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 26,52 proc.
Natomiast czwarte miejsce zajął „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w kwietniu br. wynoszącym 129 748 egz. Wynik tego magazynu zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 32,72 proc.
Warto dodać, że „Telemax” od wydania, które się ukazało 31 marca ub.r., przeszedł z cyklu tygodniowego na dwutygodniowy, a „Super TV” - od numeru z 7 kwietnia ub.r. Pisma te zwiększyły do 96 stron swoją objętość (wcześniej wynosiła ona 56 stron) i zdrożały z 1,20 zł do 1,50 zł (więcej na ten temat).
Ostatnią pozycję w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w kwietniu 2015 roku na poziomie 49 591 egz. Magazyn ten w skali roku zanotował stratę wynoszącą 19,78 proc.
kwiecień | ||||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tele Świat | 499 925 | 337 363 | 337 363 | 574 997 | 381 694 | 381 694 |
TV14 | 304 923 | 190 657 | 190 657 | 357 485 | 210 210 | 210 210 |
Tele Max | 237 457 | 153 023 | 153 023 | 314 928 | 208 256 | 208 256 |
Super TV | 239 949 | 129 748 | 129 748 | 302 166 | 192 854 | 192 854 |
Ekran TV | 94 889 | 49 591 | 49 591 | 111 620 | 61 819 | 61 819 |
* tytuł ukazywał się jako tygodnik |
W kwietniu 2015 roku w porównaniu do marca 2015 roku wszystkie tytuły zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu stracił magazyn „TV 14” - było to 9,95 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2015 | |||||
ZKDP | kwiecień | marzec | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tele Świat | 499 925 | 337 363 | 337 363 | 526 557 | 361 898 | 361 898 |
TV14 | 304 923 | 190 657 | 190 657 | 324 950 | 211 722 | 211 722 |
Tele Max | 237 457 | 153 023 | 153 023 | 256 615 | 160 076 | 160 076 |
Super TV | 239 949 | 129 748 | 129 748 | 249 948 | 139 266 | 139 266 |
Ekran TV | 94 889 | 49 591 | 49 591 | 95 530 | 54 177 | 54 177 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Wszystkie dwutygodniki TV na minusie. „Super TV” stracił najwięcej