SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wakacje 2011: dłużej przed telewizorami, Jedynka ostro w dół

Polacy w lipcu i sierpniu br. oglądali telewizję dziennie średnio przez 3 godziny 26 minut, czyli o 2 minuty dłużej niż rok wcześniej. Bardzo duży spadek zanotowała TVP 1, straciła też TVP 2.
 

W porównaniu do wakacji 2009 roku czas oglądania telewizji wzrósł jeszcze bardziej, bo o aż o 8 i pół minuty - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl

Liderem oglądalności była lipcu i sierpniu br. niezmiennie TVP 1, ale jej udział zmalał aż o 17,16 proc. do 15,26 proc. Na drugie miejsce awansował Polsat, którego udział wzrósł o 6,71 proc. do 14 proc.  Trzecie miejsce zajął TVN (12,88 proc., wzrost o 2,38 proc.), a czwarta była TVP 2 (12,07 proc., w dół o 9,99 proc.).

Spadki w pierwszej piętnastce kanałów zanotowały też m.in. TVP Info i TVN 24, a do czołówki awansował będący dla nich konkurentem Polsat News. Wzrostem pochwalić się mogą też TV Puls i Polsat 2, a straciły np. Disney Channel i Disney XD.

Wakacje 2011Wszyscy 4+Wakacje 2010Wszyscy 4+
KanałSHR %KanałSHR %
TVP115,26%TVP118,42%
Polsat14,00%TVP213,41%
TVN12,88%Polsat13,12%
TVP212,07%TVN12,58%
TVP INFO5,28%TVP INFO6,24%
TVN243,63%TVN244,52%
TV42,44%TV42,16%
PULS1,88%TVN71,83%
TVN71,81%Disney Channel1,51%
Polsat21,60%PULS1,38%
Disney Channel1,33%Disney XD1,17%
Disney XD1,05%Cartoon Network0,99%
Polsat News1,04%Polsat20,93%
Polsat Sport0,89%VIVA Polska0,85%
TVP Polonia0,79%AXN0,83%



W grupie komercyjnej liderem był z kolei Polsat z wynikiem 15,70 proc. po wzroście aż o 17,08 proc. Drugą pozycję zajął TVN (13,41 proc., spadek o proc., wzrost o 0,2 proc.). Na podium znalazła się jeszcze Jedynka, której udział zmalał jednak aż o 32,15 proc. do 12,43 proc.

Wakacje 201116-49
Wakacje 201016-49
KanałSHR %KanałSHR %
Polsat15,70%TVP118,42%
TVN13,41%Polsat13,41%
TVP112,43%TVN13,12%
TVP210,81%TVP212,58%
TVP INFO 2,92%TVN246,24%
TV42,86%TVP INFO 4,52%
TVN242,52%TV42,16%
TVN7 2,06%TVN7 1,83%
PULS1,93%VIVA Polska1,51%
Polsat21,82%Disney Channel1,38%
VIVA Polska1,21%PULS1,17%
Discovery1,15%AXN0,99%
Disney Channel1,14%Polsat20,93%
AXN0,95%Discovery0,85%
Polsat Sport0,92%Comedy Central0,83%


Najchętniej oglądanym programem w wakacje w polskiej telewizji był serwis sportowy Jedynki
, który śledziło do 4,4 mln widzów. Na drugim miejscu znalazł się Festiwal Kabaretu w Koszalinie (TVP 2) z widownią na poziomie 4,3 mln osób. Większość pozycji z czołówki to programy TVP 1 i TVP 2, w zestawieniu znalazło się tylko po jednej pozycji TVN („Fakty”, miejsce ósme) i Polsatu (film „Maska zorro”, miejsce trzynaste).

Tytuł Stacja Data Start Koniec AMR SHR % 
SPORT /SERWIS SPORT./ TVP1 03-07-2011 19:54:3320:02:52  4 395 107    30,91%
FESTIWAL KABARETU W KOSZALINIE TVP2 30-07-2011 21:12:5922:06:29  4 282 367    33,27%
PROGNOZA POGODY TVP1 27-07-2011 20:13:1120:16:48  4 234 388    32,95%
KABARETOWY KLUB DWOJKI NA …TVP2 02-07-2011 21:12:2322:03:19  4 102 675    30,49%
WIADOMOSCI TVP1 21-07-2011 19:30:0719:56:36  3 931 009    33,04%
TELEEXPRESS TVP1 03-07-2011 17:00:0617:15:22  3 863 102    34,25%
JAK ROZPETALEM II WOJNE SWIATOWATVP1 25-07-2011 20:27:5421:40:28  3 776 328    27,69%
FAKTY TVN 03-07-2011 18:59:5919:21:51  3 698 862    29,01%
FAMILIADA /TELETURNIEJ/ TVP2 03-07-2011 14:04:5814:29:39  3 609 886    33,36%
MIEDZYNARODOWY FESTIWAL PIOSENKI I KULTURY ROMOW 2011 TVP2 23-07-2011 22:17:3423:11:17  3 578 074    31,15%
SPRAWA DLA REPORTERA TVP1 28-07-2011 21:27:5122:06:56  3 525 852    26,64%
OJCIEC MATEUSZ TVP1 25-08-2011 20:28:2521:10:19  3 516 411    26,54%
MASKA ZORRO /FILM PRZYG.USA/ Polsat 04-07-2011 20:05:5222:41:44  3 493 569    26,55%
SPRAWA SIE RYPLA /FILM POL./ TVP1 08-08-2011 20:27:1021:51:13  3 380 104    25,05%
SISSI /FILM FAB.AUSTR/ TVP1 31-07-2011 21:21:3522:59:38  3 307 888    25,49%


Najwięcej na reklamy w wakacje wydały koncerny Unilever (9,6 mln zł) i Procter & Gamble (9,5 mln zł). 

Korporacja Wydatki 
UNILEVER    95 961 168   
PROCTER & GAMBLE    95 274 746   
AFLOFARM    70 447 813   
POLSKA TELEFONIA CYFROWA   66 679 391   
POLKOMTEL SA    62 555 601   
DANONE    57 295 745   
P4    50 590 164   
COCA COLA    46 072 948   
RECKITT BENCKISER    45 280 542   
LOREAL    44 053 752   


 

Dołącz do dyskusji: Wakacje 2011: dłużej przed telewizorami, Jedynka ostro w dół

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
rewelacyjny wynik TVP2

gratulacje..... ;)
odpowiedź
User
JOWITA
Absolutnie mnie nie dziwi, że TVP !, TVP2 utraciły widzów.Nie kończące się selriale.Od połowy czerwca nie ma "Exspresu reportreów".I pewnie wakacje zakończą się w połowie września.W TVP 2 filmy, filmy filmy.Tego nie da się oglądać.Życie widzów składa się z rózych spraw i szukamy porad prawnych,zmian lub wyjaśniania ustaw.TVP publiczna nie spełnia oczekiwań.
odpowiedź
User
taśmowy
Genialnie!!! Managment TVP 1 ma czym sie chwalić! Najlepsi fachowcy od rozkładania firmy. Oby tak dalej. Powodzenia! Jesteście najlepsi!!!
odpowiedź