SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Twitter chce reklamować się nie tylko jako serwis społecznościowy, lecz także źródło informacji i rozrywki

Szefowa marketingu Twittera ujawniła plan nowej kampanii reklamowej. Serwis chce w niej pokazać, że może być podstawowym źródłem informacji o najważniejszych wydarzeniach na świecie. Zmieniona strategia marketingowa ma z kolei uświadomić użytkownikom, że Twitter nie jest wyłącznie platformą społecznościową.

O zmianach w strategii wizerunkowej i nowej kampanii reklamowej Twitter poinformował na firmowym blogu ustami Leslie Berland, dyrektor marketingu w serwisie.

Leslie Berland ujawniła ciekawe wyniki sondaży, które Twitter przeprowadził wśród użytkowników. Wynika z nich, że aż 90 proc. respondentów na świecie rozpoznaje Twittera jako markę.

Jednak spośród tych, którzy kojarzą Twittera jedynie część korzysta z niego regularnie. Zgodnie z wynikami badań są dwie podstawowe przyczyny nieobecności internautów na Twitterze.

Pierwsza to fakt, że spora część użytkowników traktuje Twittera jedynie jako platformę społecznościową i kanał komunikacji z rodziną  lub przyjaciółmi. Tymczasem wielu respondentów nie odczuwa potrzeby kontaktowania się online z innymi, lub wykorzystuje do komunikacji inne kanały społecznościowe.

Ciekawy wydaje się drugi powód niekorzystania z Twittera. Otóż spora część badanych jest przekonana, że posiadanie konta w serwisie wiąże się z obowiązkiem codziennego publikowania tweetów. Tymczasem wielu takich respondentów wyraziło obawy, że nie będzie miała ochoty i wystarczającej ilości przemyśleń, by każdego dnia zamieszczać posty na Twitterze.

- Zrozumieliśmy, że w komunikacji z użytkownikami mamy im bardzo wiele do wyjaśnienia - podkreśliła Berland i jednocześnie zapowiedziała szereg nowych zabiegów reklamowych i wizerunkowych.

Najbliższym i najbardziej widocznym elementem tej strategii będzie nowa kampania reklamowa „See What’s Happening”, w której Twitter za pomocą krótkich spotów chce się zaprezentować nie jako platforma społecznościowa, ale codzienne źródło informacji i rozrywki dla użytkowników.

W reklamach Twitter podkreśla, że każdego dnia dostarcza internautom informacje z różnych dziedzin życia, a także treści rozrywkowe czy sportowe relacje i transmisje.

Szefowa marketingu Twittera nie zdradziła, w jakich kanałach komunikacji będzie prowadzona nowa kampania, choć oczywiste jest że jednym z nich będzie sam portal. Berland zapowiedziała natomiast, że będzie na bieżąco informować na blogu o kolejnych posunięciach wizerunkowych serwisu.

Dołącz do dyskusji: Twitter chce reklamować się nie tylko jako serwis społecznościowy, lecz także źródło informacji i rozrywki

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl