Stanowski sprzeda Weszło? Rozmowy z bukmacherem
Krzysztof Stanowski rozważa sprzedaż serwisu sportowego Weszło, prowadzi w tej sprawie rozmowy z założycielem platformy bukmacherskiej Fuksiarz, którą od kilku lat reklamuje.
Według ustaleń „Super Expressu” Krzysztof Stanowski o sprzedaży Weszło rozmawia z Marcinem Szpalerskim, założycielem spółki Bukmacherska zarządzającej platformą Fuksiarz.pl (Szpalerski jest w radzie nadzorczej firmy).
Biznesmen potwierdzi, że trwają takie rozmowy. – Na pewno nie zrobię sam technologii, redakcji, nie znam się na tym. Zbieramy grupę, która może coś zrobić w tym temacie. To kwestia dwóch, trzech, czy czterech tygodni, może w lutym – stwierdził.
Zaznaczył, że nie jest przesądzone, czy w ogóle dojdzie do przejęcia Weszło. – Dzisiaj tego nie wiem, dopiero rozmawiamy – powiedział. Według „SE” Szpalerski miałby kupić większość udziałów, a jego wspólnikowi przypadłby mniejszościowy pakiet.
CZYTAJ TEŻ: Kilka najciekawszych danych. Stanowski zdradził, ile kosztuje i zarabia Kanał Zero
Weszło działa od ponad 15 lat. Początkowo był to blog z anonimowymi wpisami, z czasem rozrósł się w serwis informacyjno-publicystyczny, dotyczący głównie piłki nożnej. Jego redakcja tworzy też programy na kanał youtube’owy, mający obecnie ponad 300 tys. subskrybentów. Przez kilka lat oprócz głównego serwisu działały witryna o grach wideo i internetowe radio sportowe Weszło FM.
Krzysztof Stanowski w pierwszych latach był na Weszło głównym autorem, potem pisał cotygodniowe felietony. Od pięciu lat jest zaangażowany przede wszystkim w kanały youtube’owe: od 2020 do jesieni 2023 roku był współwłaścicielem i jednym z głównych twórców Kanału Sportowego, a w lutym ub.r. uruchomił Kanał Zero.
Żegnając się z Kanałem Sportowym, Stanowski należące do niego udziały kanału sprzedał przedsiębiorcy w branży nieruchomości Maciejowi Wandzlowi, w przeszłości współwłaścicielowi Legii Warszawa.
CZYTAJ TEŻ: Kanał Zero „chwali” kandydata Stanowskiego. Parodia propagandy TVP za Kurskiego
Jak szczegółowo opisywaliśmy, w 2023 roku trzy spółki zarządzające serwisem Weszło zanotowały spadek przychodów o 13,2 proc. do 3,8 mln zł, a przy wzroście kosztów o 6,3 proc. ich rentowność netto zmalała do 240,7 tys. zł straty.
Przed założeniem Weszło Krzysztof Stanowski jako dziennikarz sportowy pracował m.in. w „Przeglądzie Sportowym”, „Dzienniku” i „Super Expressie”. Napisał kilka książek o tematyce piłkarskiej, w tym autobiografie Wojciecha Kowalczyka i Andrzeja Iwana.
Reklamował kilka firm bukmacherskich (w 2021 roku zaczął taką współpracę z Fuksiarzem), a przez miniony rok serwisy Just Join IT i RocketJobs, które były głównym sponsorem Kanału Zero. Na platformie X Stanowski ma 1,2 mln obserwujących, na Instagramie - 385 tys., a na Facebooku - 163 tys. Na swoich profilach i podczas programów youtube'owych wiele razy promował i sam wspierał zbiórki charytatywne (głównie na leczenie ciężko chorych dzieci), w ramach których zebrano łącznie miliony zł.
Dołącz do dyskusji: Stanowski sprzeda Weszło? Rozmowy z bukmacherem
Dobra, minus ok, piwowarzy. sprawdzam