W TVP Info najmocniej reklamują się Kaufland, Carrefour i Orlen
W pierwszych tygodniach br. liczba reklam emitowanych na antenie TVP Info zmalała - w skali roku - o ponad jedną piątą - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Najaktywniejszymi reklamowo markami na antenie tego kanału były: sieci sklepów Kaufland i Carrefour oraz spółka paliwowa Orlen.
![Dziennikarze TVP Info w nowym studiu](https://static.wirtualnemedia.pl/media/new/top/66fa25d7e27bb_tvpinfo-studionowe2024.jpg)
Z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarły Wirtualnemedia.pl wynika, że w ciągu pierwszych 5 tygodni tego roku (od 1 stycznia do 4 lutego br.) w TVP Info wyemitowano 15 292 spoty. To 22,7 proc. mniej (- 4 486) mniej niż w tym samym okresie 2024 roku.
Były to reklamy 253 marek. Przed rokiem w stacji w tym samym okresie reklamowało się 296 brandów. Liczba GRP spadła natomiast z 3435,59 do 2467,84.
Najwięcej reklam w TVP Info w tym roku wyemitowały marki: Kaufland (785), Carrefour (604) i Orlen (440). Co ciekawe - znacząco swoją aktywność na antenie tego kanału ograniczył Lidl Polska - liczba spotów promujących tę sieć sklepów spadła z 514 w ub.r. do 24 w tym roku.
W gronie najaktywniejszych w tym roku marek w TVP Info są także: eo angin, Nurofen, Betclic, Biovital, Cholinex, Credit Agricole, Xylogel, Tadalafil, Lotto, Fervex, Finish, Media Expert, 4 life direct, Ibufen, Ibuvit, Eurojackpot.
Wśród brandów, które w stacji nie reklamowały się rok temu, a promują się teraz są m.in. Bakoma, Dexak, Durex, Dolgit, Protefix, Pru, superbet, Senolek, Milka, Proactiv, Tarczyński, Tantum Werde, Ranigast, Eduscho, Intermarche.
W cenniku TVP Info na luty najdroższa reklama kosztuje 8,1 tys. zł (cena netto, dla spotu 30-sek.).
W styczniu br. TVP Info miało 1,58 proc. udziału w rynku wobec 1,52 proc. rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: W TVP Info najmocniej reklamują się Kaufland, Carrefour i Orlen