TVN24 z najlepszym wynikiem w historii. Tracą Superstacja i TV Republika
Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w czerwcu br. był TVN24, który zanotował najwyższy miesięczny udział w historii. Na czele wzrostów uplasował się Polsat News 2, a najwięcej straciły Superstacja i Telewizja Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w czerwcu br. należało do TVN24, którego udział wyniósł 4,76 proc. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej wynik ten wzrósł o 20,51 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group. Jest to najwyższy miesięczny udział tej stacji od startu w 2001 roku.
- Od blisko 16 lat walczymy bez ustanku o zaufanie widzów. Badania zlecane przez nas, a także niezależne, w tym międzynarodowe pokazują, że to zaufanie rośnie i czyni nas głównym źródłem informacji w Polsce - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Adam Pieczyński, członek zarządu TVN ds. programów informacyjnych. - Fantastyczny zespół, który przygotowuje programy w TVN24, a także „Fakty”, TVN24 BiS i tvn24.pl, to kilkaset osób, które często różnią poglądy, opinie i temperamenty, ale które na co dzień robią wszystko, aby widzom oraz użytkownikom naszych serwisów internetowych, dostarczyć jak najświeższą i najbardziej wiarygodną informację. Nasi odbiorcy to doceniają, a my im jesteśmy niezmiennie wdzięczni za ich wybór i zaufanie - dodaje.
Drugą lokatę zajęła nadająca naziemnie stacja TVP Info. Średni miesięczny wynik tej stacji zwiększył się o 30,16 proc. do 3,97 proc.
Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,17 proc. udziału, po wzroście o 3,54 proc.
Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 0,98 proc. Jego wynik względem czerwca 2016 roku spadł o 8,41 proc.
Trzy oczka niżej (po awansie z ósmej lokaty) uplasował się Polsat News 2 z udziałem wynoszącym 0,12 proc. Jego wynik zwiększył się o 33,33 proc. - najbardziej w zestawieniu.
Z kolei najwięcej straciły stacje Superstacja i Telewizja Republika, których wyniki zmalały o 20 proc. Udział tej pierwszej w czerwcu br. wyniósł 0,20 proc., a drugiej - 0,08 proc.
Największy udział (5,17 proc.) wśród grup kanałów newsowych w czerwcu br. miał TVN, mający w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notujący wzrost o 19,68 proc. Drugie miejsce zajęły stacje newsowe TVP, których udział zwiększył się o 20,15 proc. do 4,95 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w czerwcu 2017 roku również znalazł się TVN24 z wynikiem 2,74 proc., po wzroście o 10,93 proc. - największym w zestawieniu.
Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,36 proc. udziału, do góry o 9,68 proc.), a trzeci był Polsat News (0,81 proc.; w dół o 4,71 proc.).
Liderem spadków był tutaj już jednak Polsat News 2 - było to 42,86 proc. do 0,04 proc.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,03 proc. udziału, po wzroście o 10,18 proc.
Dołącz do dyskusji: TVN24 z najlepszym wynikiem w historii. Tracą Superstacja i TV Republika
TVP 1 na czele rankingu stacji telewizyjnych
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/giganci-telewizyjni-slabna-kanaly-tematyczne-coraz-silniejsze
TVP Info na czele kanałów tematycznych
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp-info-liderem-w-czerwcu-traca-superstacja-i-tvn24
Ciiii. Nie budźmy ich. Niech obrastają w tłuszcz, moczą się w wannie z ciepła wodą i śnią swój wielki sen.
Dwa lata temu TVP Info merytorycznie niczym nie różniło się od TVN 24. Kanał schlebiał niewyszukanym gustom masowej widowni, uprawiając na antenie szkodliwą lewacką propagandę. Czyli robił to samo, z czego od zawsze był znany TVN 24. Ale chyba nie tędy droga - telewizja publiczna ma być ostoją najwyższego poziomu merytorycznego, wyznaczać własne standardy i pokazywać, że istnieje inna, lepsza droga, całkowicie odmienna od odmóżdżającej komercji. Dzisiaj TVP Info ogląda się z większą przyjemnością, programy są ciekawsze od TVN 24, mają nastawienie patriotyczne, dobór gości w programach publicystycznych też jest ciekawszy. A że ma niższą oglądalność? No i co z tego? Tak to często jest, że coś, co jest ambitne, inteligentne, jest mniej popularne, a masy wolą jakiś chłam i papkę.
Pozdrawiam kolejnego leminga, który jara się wyłącznie słupkami oglądalności, zaś poziom merytoryczny kanałów uważa za nieistotny.