„Tomasz Lis na żywo” stracił 250 tys. widzów. 9,8 mln zł z reklam
Emitowana jesienią br. seria programu „Tomasz Lis na żywo” w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. straciła 250 tys. widzów. TVP2 w czasie emisji talk-show zajęła drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 9,8 mln zł.
Z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia widownia jesiennego sezonu programu „Tomasz Lis na żywo”, nadawanego w poniedziałki o godz. 21.45 (w okresie od 3 września do 17 grudnia br.), wyniosła 2,26 mln osób. Przełożyło się to na 18,67 proc. udziału Dwójki w grupie wszystkich widzów. Gorzej było jednak w grupie komercyjnej, gdzie udział stacji wyniósł tylko 12,40 proc.
Najwięcej widzów (2,89 mln) zgromadziło wydanie z 24 września br., w którym to aktorka Katarzyna Figura opowiadała o tym, jak przez lata była ofiarą przemocy domowej. W tym odcinku również poruszony został temat szokujących otrzęsin w salezjańskim gimnazjum w Lubinie.
Oglądalność programu w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. spadła o 250 tys. widzów. Wtedy bowiem publicystyczny talk-show TVP2 śledziło 2,52 mln widzów przy udziale wynoszącym odpowiednio 20,77 proc. oraz 13,58 proc. (więcej na ten temat).
TVP2 w paśmie emisji programu Tomasza Lisa zajęła drugie miejsce w rynku telewizyjnym. W tym czasie liderem była TVN z wynikiem na poziomie 19,67 proc., nadająca wówczas „Lekarzy”, „Perfekcyjną panią domu”, „Sekrety chirurgii” oraz „Mentalistę”. Z kolei trzecie miejsce zajął Polsat (18,16 proc.; filmy fabularne), a czwarte – TVP1 (5,71 proc.; spektakle „Teatru TV” oraz dokumenty z cyklu „Oglądaj z Andrzejem Fidykiem”). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej TVP2 zajęła trzecie miejsce, przegrywając z Polsatem i TVN.
Wpływy reklamowe z wydań jesiennej serii programu wyniosły 9,8 mln zł. Dla porównania, nadawana rok temu edycja przyniosła 11,2 mln zł (dane cennikowe netto bez rabatów).
Program "Tomasz Lis na żywo" po świątecznej przerwie wróci na antenę TVP1 w styczniu 2013 roku.
Topowe odcinki „Tomasza Lis na żywo”
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
24-09-2012 | 2 891 225 | 24,27% | 16,52% |
03-12-2012 | 2 682 686 | 22,30% | 15,04% |
10-12-2012 | 2 625 792 | 20,65% | 12,15% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji programu
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN | 2 377 127 | 19,67% | 20,96% |
TVP2 – TL | 2 256 086 | 18,67% | 12,40% |
Polsat | 2 194 471 | 18,16% | 23,24% |
TVP1 | 689 880 | 5,71% | 4,65% |
Dołącz do dyskusji: „Tomasz Lis na żywo” stracił 250 tys. widzów. 9,8 mln zł z reklam