Temu dalej rośnie. Jeszcze nigdy nie było tak blisko Allegro
Allegro pozostaje najpopularniejszą platformą e-commerce w Polsce, ale w grudniu 2024 roku miało już tylko 720 tys. użytkowników więcej od Temu, podczas gdy rok wcześniej przewaga wynosiła 5,7 mln. Większość czołowych witryn miesiąc do miesiąca osiągnęła duże wzrosty odwiedzalności, zmalały natomiast wyniki Aliexpress i Amazona.
Grudzień to w wielu kategoriach sklepów jeden z najważniejszych miesięcy, w szczytowym okresie zakupów przed Bożym Narodzeniem i ruszających zaraz po świętach wyprzedaży. Widać to także po wynikach platform e-commerce.
Według wyników badania Mediapanel Allegro w zeszłym miesiącu przyciągnęło 18,96 mln użytkowników, czyli prawie dwie trzecie wszystkich polskich internautów (dokładnie 63,7 proc.). Każdy spędził tam średnio dwie godziny, 5 minut i 13 sekund.
CZYTAJ TEŻ: Na kredycie z Allegro. Wtedy zakupy o jedną trzecią większe
Poziom 18 mln odwiedzających przekroczyło też azjatyckie Temu. Każdy z 18,24 mln internautów (dało to 61,28 proc. zasięgu) spędził na tej platformie przeciętnie 51 minut i 49 sekund.
Prawie godzina na Temu i Aliexpress
Na nieco dłużej każdego odwiedzającego przyciągał inny azjatycki marketplace - Aliexpress. Witrynę odwiedziło 10 mln polskich internautów (33,62 proc. zasięgu), spędzając średnio po 58 minut i 57 sekund.
Na ostatnich miejscach czołowej dziesiątki są dwie inne zagraniczne platformy. Amazon zanotował 8,04 mln użytkowników, 27,01 proc. zasięgu oraz 7 minut i 11 sekund przeciętnego czasu korzystania, zaś Shein - 7,81 mln odwiedzających, 26,23 proc. zasięgu oraz 25 minut i 34 sekundy przeciętnego czasu.
Również dwie platformy należą do sieci sklepów ze sprzętem RTV i AGD. Witryna Media Expert przyciągnęła 14,35 mln internautów (48,22 proc. zasięgu), każdego średnio na 9 minut i 36 sekund, zaś serwis RTV Euro AGD - 8,15 mln użytkowników (27,37 proc. zasięgu), przeciętnie na 6 minut i 34 sekundy.
Pułap 10 mln użytkowników przekroczyła też platforma Empiku: odwiedziło ją 10,91 mln internautów (36,65 proc. zasięgu), spędzając średnio po 8 minut i 8 sekund. Z kolei witryna sieci drogerii Rossmann miała 9,17 mln odwiedzających, 30,81 proc. zasięgu oraz 10 minut i 27 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Erli - 8,63 mln użytkowników, 29 proc. zasięgu oraz 6 minut i 46 sekund średniego czasu.
W porównaniu z listopadem Allegro zanotowało niewielki spadek: o 38,2 tys. użytkowników (0,2 proc. zasięgu) oraz 3 minuty i 35 sekund średniego czasu korzystania (2,8 proc.). Natomiast Temu zyskało 927,8 tys. odwiedzających (5,4 proc.) przy spadku przeciętnego czasu o równe 6 sekund, czyli 10,4 proc.
Azjatycka platforma kolejny raz osiągnęła swój rekordowy zasięg w Polsce. Pod koniec 2023 roku przyciągała miesięcznie ok. 13 mln internautów, w styczniu już 14,9 mln, w sierpniu - 15,67 mln, zaś w październiku - 16,72 mln.
Temu o 5 mln użytkowników bliżej Allegro
Równocześnie malała strata Temu do Allegro. W grudniu 2023 roku wynosiła 5,73 mln użytkowników (Allegro odwiedziło 19,36 mln internautów), w lipcu - 2,74 mln (Allegro miało 17,63 mln odwiedzających), a w listopadzie - 1,68 mln. Natomiast w grudniu zmniejszyła się do 719,4 tys. użytkowników.
Duże wzrosty liczby odwiedzających w zeszłym miesiącu osiągnęło też kilka innych platform. Witryna Empiku zyskała ich 1,85 mln (czyli 20,5 proc.) przy wydłużeniu się średniego czasu korzystania o 20 sekund (4,3 proc.). Na platformie Media Expert liczba internautów zwiększyła się o 1,05 mln (7,9 proc.), w witrynie Rossmanna - o 1,18 mln (14,8 proc.), na Erli - o 1,2 mln (16,1 proc.), a w serwisie RTV Euro AGD - o 815,7 tys. (11,1 proc.).
Za to Aliexpress stracił 861 tys. polskich użytkowników (7,9 proc.) oraz 4 minuty i 5 sekund przeciętnego czasu korzystania (6,5 proc.). W konsekwencji został wyprzedzony przez platformę Empiku. Natomiast Amazon zanotował spadek o 275,5 tys. internautów (3,3 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 13 sekund (3,1 proc.).
Dołącz do dyskusji: Temu dalej rośnie. Jeszcze nigdy nie było tak blisko Allegro