Świetlana przyszłość usług B2C
Europejskie e-firmy oferujące usługi dla klientów (B2C) w ciągu kolejnych trzech lat zwiększą swoje dochody do poziomu 208mld Euro
Europejskie e-firmy oferujące usługi dla klientów (B2C) w ciągu kolejnych trzech lat zwiększą swoje dochody do poziomu 208mld Euro – tak optymistyczne prognozy zawarła w swoim raporcie firma eMarketer.
Analitycy rynku są przekonani, że do konca 2003r. dochody z e-usług B2C w Europie osiągną 53mld Euro, praktycznie dublując wyniku z roku ubiegłego. W ciągu kolejnych trzech lat dochody tej branży będą się powiększać o około 52 mld Euro rocznie.
W raporcie firmy można znaleźć także informacje m.in. o tym, że w ubiegłym roku Niemcy, Wielka Brytania, Francja i Włochy wygenerowały łącznie blisko 70% dochodów całej branży. Od 1998r. podwoił się udział Wielkiej Brytanii w obszarze usług podróżniczych online i w 2002r. wyniósł blisko 35%. 41% mieszkańców Francji Niemiec i Wielkiej Brytanii już ponad trzy lata jest klientami firm B2C. Wszystkie kraje skandynawskie – Szwecja, Dania, Finlandia i Norwegia - plasują się w pierwszej 10 państw pozytywnie nastawionych do e-biznesu, zaś najwyżej notowanym krajem z Europy Wschodniej są Czechy (27 pozycja).
Z kolei wartość usług online “business to business” w Europie Zachodniej w ciągu trzech lat ma ulec potrojeniu i w 2006r osiągnąć poziom 870 mld Euro.
Dołącz do dyskusji: Świetlana przyszłość usług B2C