Spotify z ważnym narzędziem dla wydawców muzyki
Spotify udostępni swoje streamingowe dane muzycznym wydawcom. Bedą oni mogli m.in. sprawdzić jak ich piosenki radzą sobie na playlistach.
Nowe narzędzie o nazwie Spotify Publishing Analytics wystartowało właśnie w wersji beta.
"To pierwsze narzędzie analityczne pochodzące od muzycznego serwisu streamingowego stworzone specjalnie dla wydawców, tak aby mogli oni lepiej służyć swoim autorom piosenek." - czytamy w komunikacie Spotify.
Spotify Publishing Analytics daje dostęp do statystyk pokazujących jak radzą sobie piosenki na playlistach, które są ważnym narzędziem dla artystów próbujących zwiększyć swoją popularność w serwisie. Wydawcy będą mogli też uzyskać dane dla każdego swojego twórcy z osobna.
Spotify informuje, że nowe narzędzie powstało we współpracy z wieloma wydawcami muzyki. Firma zapewnia, że nie będzie ono miało żadnego wpływu na to jak są naliczane i wypłacane tantiemy.
W III kwartale 2018 roku serwis Spotify zanotował wzrost przychodów rok do roku o 31 procent. Spółka wykazała stratę, która jednak była mniejsza o 92 procent w porównaniu z poprzednim rokiem.
Ze Spotify korzysta globalnie 191 mln użytkowników, z czego 87 mln płaci subskrypcje.
Dołącz do dyskusji: Spotify z ważnym narzędziem dla wydawców muzyki