SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spada popularność telewizyjnych prognoz pogody. Liderem cały czas TVP1

Wszystkie codzienne prognozy pogody nadawane po głównych dziennikach notują spadki oglądalności, a najwięcej straciła „Pogoda” emitowana po „Wiadomościach” w TVP1. Serwis ten jednak nadal gromadzi największą widownię.

Prognozę pogody emitowaną ok. godz. 20.10 w Jedynce w okresie od 1 stycznia do 12 maja br. oglądało średnio 2,60 mln widzów. Przełożyło się to na 16,10 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 13,24 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

>>> „M jak miłość” i „Barwy szczęścia” na czele oglądalności telenowel

W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis pogodowy Jedynki stracił 440 tys. widzów - wtedy oglądało go 3,04 mln widzów, co dało mu odpowiednio 19,19 proc. oraz 15,51 proc. udziału. Jest to największy spadek w zestawieniu.

Drugim najpopularniejszym programem z prognozami pogody jest ten, który Polsat emituje po „Wydarzeniach” (ok. godz. 19.30). Ma on średnio 2,51 mln widzów, a jego udział wynosi odpowiednio 17,10 proc. oraz 16,99 proc.

W stosunku do minionego roku prognoza Telewizji Polsat straciła 100 tys. widzów. Rok temu program oglądało 2,61 mln widzów (miał odpowiednio 18,01 proc. oraz 17,39 proc. udziału).

Ostatnie miejsce na podium zajęła prognoza nadawana ok. 19.40 po „Faktach”. W analizowanym okresie jej średnia widownia wyniosła 2,34 mln, co dało TVN 15,40 proc. udziału w grupie 4+ oraz 15,67 proc. w 16-49. Przed rokiem było to 2,38 mln widzów (odpowiednio 15,79 proc. oraz 16,25 proc. udziału), czyli widownia programu spadła o 40 tys. osób.

Na czwartym miejscu plasuje się pogoda po głównej „Panoramie” w TVP2, emitowana ok. godz. 18.40. Przyciąga ona 1,28 mln widzów. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. serwis ten stracił 120 tys. oglądających, bowiem rok temu miał on 1,40 mln widzów (odpowiednio 10,50 proc. oraz 7,19 proc. udziału).

Program (stacja)

Okres

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

PROGNOZA POGODY (TVP1)

01.01.2014 - 12.05.2014

2 602 044

16,10%

13,24%

01.01.2013 - 12.05.2013

3 040 183

19,19%

15,51%

Wirtualnemedia.pl

PROGNOZA POGODY (Polsat)

01.01.2014 - 12.05.2014

2 513 929

17,10%

16,99%

01.01.2013 - 12.05.2013

2 606 777

18,01%

17,39%

Wirtualnemedia.pl

PROGNOZA POGODY (TVN)

01.01.2014 - 12.05.2014

2 343 440

15,40%

15,67%

01.01.2013 - 12.05.2013

2 382 205

15,79%

16,25%

Wirtualnemedia.pl

PROGNOZA POGODY (TVP2)

01.01.2014 - 12.05.2014

1 282 680

9,58%

6,45%

01.01.2013 - 12.05.2013

1 404 441

10,50%

7,19%

Dołącz do dyskusji: Spada popularność telewizyjnych prognoz pogody. Liderem cały czas TVP1

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ja22
Jednym z powodów może być to, że na Jedynce pogodę pokazują czasami "na odwal". Zaczynają od razu od mapy z pogodą na noc, potem 2-3 zdania o pogodzie na dzień i dosłownie 2-3 słowa o kolejnych dniach. Na Pogodę po Sporcie czeka się ok. 7 minut, a sama trwa 1 min - 1,5 minuty.
0 0
odpowiedź
User
Jacek
Nic dziwnego, skoro ostatnio prognozy, zgodnie ze swoją nazwą są tylko i wyłącznie prognozami, i nie mają właściwie nic wspólnego z rzeczywistością, a wręcz można w 90% ubierać się odwrotnie niż sugerują meteorolodzy...
0 0
odpowiedź
User
mm
Kto przy zdrowych zmyslach bedzie odgladal 15 minut reklam, zeby sie dowiedziec czy jutro bedzie padal deszcz, jesli w 10 sekund moze sobie sprawdzic pogode w necie?
0 0
odpowiedź