Sekcja regionalna Onetu wyprzedziła Nasze Miasto, skok Warszawy w Pigułce
Onet awansował na pozycję lidera zasięgowego wśród witryn z informacjami regionalnymi i lokalnymi, wysuwając się nad Nasze Miasto. Duże wzrosty osiągnęły też sekcje regionalne portali „Gazety Wyborczej” i TVN24, a liczba użytkowników WarszawawPigulce.pl podskoczyła prawie czterokrotnie.
Sekcję Onetu (Ringier Axel Springer Polska) z informacjami regionalnymi i lokalnymi w październiku br. odwiedziło 8,8 mln internautów (co dało 29,62 proc. zasięgu), spędzając średnio po 10 minut i 35 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Pułap 8 mln użytkowników przekroczyły jeszcze dwie witryny. Nasze Miasto (Polska Pres), jako strona www i aplikacja mobilna, przyciągnęło 8,4 mln internautów (28,26 proc. zasięgu), przeciętnie na 3 minuty i 49 sekund, a dział regionalny portalu „Gazety Wyborczej” (Agora) - 8,08 mln użytkowników (27,21 proc. zasięgu), średnio na 4 minuty i 48 sekund.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Niżej są analogiczne sekcje innych portali horyzontalnych. Na TVN24.pl taki dział zanotował 6,49 mln odwiedzających, 21,86 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 47 sekund przeciętnego czasu korzystania, na portalu „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) - 5,55 mln użytkowników, 18,68 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 8 sekund przeciętnego czasu, a na portalu „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - 4,64 mln użytkowników, 15,6 proc. zasięgu oraz 7 minut i 24 sekundy przeciętnego czasu.
Czytaj też: Wyborcze oblężenie serwisów informacyjnych. TVN24.pl bliżej Onetu i WP
Wśród witryn dotyczących wybranego regionu liderem zasięgowym jest WarszawawPigulce.pl (Capital Media), którą odwiedziło 5,47 mln internautów (18,42 proc. zasięgu), spędzając średnio po 3 minuty i 12 sekund. Na znacznie dłużej odwiedzających przyciągało Trojmiasto.pl: każdy z 2,56 mln internautów (8,61 proc. zasięgu) spędził w serwisie przeciętnie 11 minut i 28 sekund.
W zestawieniu są jeszcze witryny dwóch dzienników Polska Press. Serwis „Głosu Szczecińskiego” miał 3,05 mln użytkowników, 10,28 proc. zasięgu oraz minutę i 55 sekund przeciętnego czasu korzystania, a portal „Gazety Wrocławskiej” - 2,37 mln internautów, 7,97 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 55 sekund średniego czasu.
W porównaniu do września sekcja regionalna Onetu zyskała 1,55 mln użytkowników (21,4 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o minutę i 7 sekund (11,8 proc.). Wyprzedziła Nasze Miasto, które zanotowało niewielki wzrost: o 135,6 tys. internautów (1,6 proc.) i 13 sekund przeciętnego czasu korzystania (6 proc.).
Ponad milion odwiedzających przybyło też w działach regionalnych dwóch portali horyzontalnych. Na Wyborcza.pl taki dział osiągnął wzrost o 1,7 mln użytkowników (26,7 proc.) i 24 sekundy średniego czasu korzystania (9,1 proc.), a na portalu TVN24 - o 1,44 mln użytkowników (28,5 proc.) i 20 sekund średniego czasu (7,5 proc.). Zaś w analogicznej sekcji portalu „Super Expressu” liczba internautów zwiększyła się o 263,9 tys. (5 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego - o 13 sekund (7,4 proc.), natomiast na portalu „Faktu” - odpowiednio o 273,1 tys. użytkowników (6,3 proc.) oraz 19 sekund średniego czasu korzystania (4,5 proc.).
Czytaj też: Strony główne: Onet zyskał dwa razy więcej niż WP.pl
Na WarszawawPigulce.pl liczba internautów poszybowała w górę z 1,17 do 5,47 mln (czyli o 366 proc.), a przeciętny czas spędzony wydłużył się o minutę i 45 sekund (120,6 proc.). W serwisie „Głosu Szczecińskiego” liczba użytkowników podwoiła się (z 1,53 do 3,05 mln), przy czym średni czas korzystania nieznacznie zmalał - o 4 sekundy (3,4 proc.).
Trojmiasto.pl zanotowało wzrost 387,5 tys. użytkowników (17,8 proc.) i spadek średniego czasu spędzonego przez każdego o 22 sekundy (3,1 proc.), a na portalu „Gazety Wrocławskiej” przy wzroście liczby użytkowników o 663,4 tys. (38,9 proc.) przeciętny czas korzystania zmniejszył się o 35 sekund (13 proc.).
Dołącz do dyskusji: Sekcja regionalna Onetu wyprzedziła Nasze Miasto, skok Warszawy w Pigułce