Rynek przeglądarek internetowych: Chrome zyskuje, IE w dół
Google Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa na świecie - w listopadzie br. powiększyła przewagę nad rywalami. Na polskim rynku aplikacja Google jest coraz bliżej liderującego Firefoxa.
Z danych StatCounter wynika, że w listopadzie br. Chrome miał w skali globalnej 41,87 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 40,44 proc. w październiku. Spadek zanotował także trzeci w rankingu Firefox - z 18,36 proc. do 18,11 proc.
W tym samym czasie Internet Explorer Microsoftu zanotował spadek z 28,96 proc. do 27,31 proc., podczas gdy trzeci w rankingu Firefox minimalnie zwiększył swój rynkowy udział - z 18,11 proc. do 18,15 proc.
Pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (8,5 proc. - spadek o 0,04 pkt. proc.) i Opera (1,18 proc. - spadek o 0,02 pkt. proc.).
W Polsce wciąż prowadzi Firefox, ale między październikiem a listopadem br. zanotował on spadek z 40,85 proc. do 40,64 proc. udziału w naszym rynku. Dzięki temu do przeglądarki Mozilli wyraźnie zbliżył się Chrome, który zwiększył swój rynkowy udział z 38,23 proc. do 38,93 proc.
Oprócz Firefoksa straciły także kolejne w rankingu przeglądarki Internet Explorer (z 10,6 proc. do 10,2 proc.), Opera (z 6,7 do 6,65 proc.) i Safari (z 1,9 proc. do 1,86 proc.).
Dołącz do dyskusji: Rynek przeglądarek internetowych: Chrome zyskuje, IE w dół