Raport o reputacji
Amerykański oddział agencji Weber Shandwick wraz z firmą KRC Research przeprowadził badanie pt. 'Ochrona reputacji'.
Jego celem było poznanie zdania osób zarządzających biznesem ze wszystkich regionów świata na temat przyczyn utraty reputacji przez firmy i sposobów jej odzyskania.
Badanie zostało przeprowadzone metodą wywiadów telefonicznych wśród 950 prezesów firm międzynarodowych w 11 krajach, począwszy od Północnej Ameryki, przez Europę aż do krajów Azji i Pacyfiku. Brazylia była jedynym krajem Ameryki Łacińskiej biorącym udział w badaniu.
Wyniki badania pokazały, że coraz popularniejszy temat reputacji firm jest także dostrzegany przez osoby na stanowiskach kierowniczych. Twierdzą oni, że ponad 63 procent wartości rynkowej spółki jest zasługą reputacji. Większość światowej kadry zarządzającej (66 procent) uważa też, że trudniej jest odbudować zniszczoną reputację, niż zbudować ją od nowa i utrzymać. Według prawie trzech czwartych spośród 950 liderów firm międzynarodowych biorących udział w badaniu, najlepszymi krokami rozpoczynającymi proces naprawy reputacji firmy są: ogłoszenie konkretnych działań, jakie firma zastosuje w celu rozwiązania problemu (76 procent), opracowanie systemu wczesnego ostrzegania (76 procent), opracowanie procedur i polityki, które firma będzie stosowała, aby dowieść, że dotrzymuje zobowiązania postępowania jak odpowiedzialny obywatel (73 procent).
Wśród innych wymienianych działań naprawczych znalazły się: ścisła współpraca z radcą prawnym w zakresie informacji podawanej do opinii publicznej, publikowanie regularnych raportów na temat bieżących działań skierowanych na rozwiązanie problemu oraz szybkie ujawnienie zaistniałego kryzysu. Część z wymienionych kroków jest pomocna w powstrzymaniu mediów przed publikowaniem informacji na temat kryzysu. Działania te mają też przekonać udziałowców firmy o tym, że firma jest tak przejrzysta i pro-aktywna, jak to tylko możliwe w zaistniałych okolicznościach.
Dołącz do dyskusji: Raport o reputacji