SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polskie bileterie kicket.com i Biletomat.pl dołączają do największego gracza w Europie Środkowej

Polskie bileterie kicket.com oraz Biletomat.pl, które zbudowały silną pozycję rynkową w swoich segmentach, dołączają do estońskiej Grupy Piletilevi. “To jedna z największych tego typu fuzji w ostatnich latach” - mówi Maciej Wartacz CEO kicket.com, i dodaje - ”Dzięki niej powstaje jeden z największych podmiotów na polskim rynku biletowym.” Piletilevi wzmacnia się w ten sposób na pozycji lidera w Europie Środkowej, procesując transakcje biletów o wartości niemal 320 milionów euro rocznie.

Ta znacząca konsolidacja nie tylko umocni pozycję kicket.com oraz Biletomat.pl na rynku, ale także otworzy nowe perspektywy dla polskich wydarzeń za granicą. Partnerstwo z Grupą Piletilevi umożliwi ekspansję na rynki zagraniczne, takie jak Estonia, Łotwa, Litwa, Czechy, Słowacja i Rumunia, co z pewnością przysłuży się rozwojowi kulturalnemu w Polsce, otwierając nowe horyzonty dla organizatorów wydarzeń.

"Połączenie sił dwóch prężnie działających bileterii to nie tylko poszerzenie oferty, ale także zapewnienie klientom dostępu do poważnych, zaufanych ekspertów z ogromnym doświadczeniem i wiedzą w swoich segmentach", mówi Maciej Wartacz z kicket.com, który staje na czele połączonych spółek. "Wspólnie z braćmi Kubaczewskimi z Biletomat.pl tworzymy zespół, który zarówno zna branżę, jak i potrafi ją kształtować, co przyniesie naszym klientom wiele korzyści”.

Największa inwestycja w historii Piletilevi Group umożliwia skonsolidowanym podmiotom realną szansę osiągnięcia pozycji lidera na rynku polskim. "Teraz stoi przed nami zadanie skutecznego połączenia nabywanych firm z naszą istniejącą firmą GoOut Poland, aby najlepsze funkcjonalności Piletilevi Group i nowych partnerów dotarły do wszystkich naszych klientów tak szybko, jak to możliwe", mówi Sven Nuutmann, CEO Piletilevi.

Powstanie firmy pośredniczącej w sprzedaży biletów o silnej pozycji rynkowej na polskim rynku da organizatorom bezpieczeństwo finansowe, uzupełni konkurencję i zapewni bardziej zróżnicowany wybór wydarzeń kulturalnych dla większej publiczności. "System sprzedaży biletów połączony między krajami znacząco poprawi międzynarodową wymianę kulturalną" - stwierdził Nuutmann, dodając, że warunki oferowane dotychczas organizatorom wydarzeń pozostaną aktualne nawet po połączeniu firm.

Sven Nuutmann, CEO Piletilevi

Jedną z kluczowych zalet fuzji jest bogaty know-how i zbudowana technologia, która będzie kluczowym elementem w dostarczaniu wartości dla klientów. "Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu naszej bazy kontaktów, technologii Dynamic Pricing czy szybkiej realizacji rozliczeń, nasi kontrahenci będą mieli znacznie większe możliwości rozwoju i efektywności w prowadzeniu swoich wydarzeń" - podkreśla Konrad Kubaczewski - CEO Biletomat.pl, który wszedł do Zarządu spółki kicket.com.

“Mieliśmy jasną strategię rozwoju Biletomat.pl poprzez konsolidację rozdrobnionego rynku w Polsce. Mając ugruntowanę pozycję w branży rozpoczęliśmy nasze pierwsze ruchy - zakup Wlotki.pl, co pozwoliło otworzyć się na duże wydarzenia halowe, a następnie akwizycja dwóch kolejnych bileterii Ticketos.pl i Bilety.fm. Rok 2023 poświęciliśmy na uzyskanie jak największej synergii z tych ruchów, a efekty przeszły nasze oczekiwania. To utwierdziło nas w słuszności obranej drogi, więc z radością i satysfakcją dzielimy się kolejnymi nowościami, które są ukoronowaniem naszej 20 letniej pracy na polskim rynku” - mówi współzałożyciel Biletomat.pl Alex Kubaczewski, który po fuzji zostaje udziałowcem połączonego podmiotu.

“Czeka nas ambitne zadanie, połączenia się operacyjnie i brandowo z dużymi podmiotami takimi jak kicket.com i polski oddział GoOut.net, ale z optymizmem patrzymy w przyszłość i jesteśmy przekonani, że doświadczenie zdobyte przy poprzednich fuzjach, zaprocentuje” - dodaje Alex Kubaczewski.

O kicket.com

Spółka technologiczna kicket.com współpracuje z Organizatorami wydarzeń w modelu “SaaS based marketplace”. Z jednej strony umożliwia Organizatorom korzystać z własnego white-labelowego systemu do dystrybucji biletów z wieloma innowacyjnymi funkcjonalnościami, z drugiej strony wspiera Organizatorów w sprzedaży jak największych kontyngentów biletów poprzez szeroki zasięg kanałów własnych: bileterii oraz portali mediowych. Po transakcji z Piletilevi Group, kicket.com staje się jedną z największych firm z sektora obsługi sprzedaży biletów na wydarzenia w Polsce, obsługującą sprzedaż biletów o wartości ponad 200 milionów złotych rocznie. W skład polskiego podmiotu kicket.com wchodzą portale biletowe: kicket.com, Biletomat.pl, Ticketos.pl, Bilety.fm oraz polska część portalu GoOut.net. Dodatkowo w grupie znajdują się portale mediowe muno.pl, rytmy.pl oraz ftb.pl.