Polska Organizacja Reklamodawców przedstawiła plany na 2025 rok. "Projekty, które możemy domknąć"
Do końca tego roku Polska Organizacja Reklamodawców chce mieć co najmniej 40 członków. Na liście priorytetowych działań na najbliższe miesiące umieszcza szkolenia i wypracowanie autorskiego modelu certyfikacji dla marketerów. – Na pewno będziemy chcieli się skupić na projektach, które możemy domknąć i które niosą konkretną wartość dla organizacji – mówiła Anna Dzięrzedzka, prezeska POR.
W ubiegłym tygodniu Polska Organizacja Reklamodawców na noworocznym spotkaniu podsumowała osiągnięcia z 2024 i przedstawiła plany na 2025. Do końca tego roku organizacja chce rozrosnąć się do 40 członków, obecnie liczy 31. Kolejnym celem jest zaprezentowanie rynkowi autorskiego modelu efektywności marketingowej, nad którym trwają obecnie prace.
– Konsultujemy go teraz z rynkiem, nie tylko w ramach środowiska marketerów, ale także ze środowiskiem finansów, zakupów. Będziemy konsultować się również z organizacją szwedzką – wyjaśniała Aleksandra Gawlas-Wilińska, szefowa marketingu Henkel Consumer Brands i członkini zarządu POR.
Na podstawie tego modelu wypracowywane będą plany szkoleń i certyfikacji dla marketerów, „po to, by podnosić rolę CMO na rynku”, jak opisano na spotkaniu.
POR zamierza przedstawić też kolejną edycję badania „PL CMO Survey”, którego pierwsza edycja miała premierę jesienią ubiegłego roku. W tegorocznej odsłonie raport będzie też zawierać odpowiedzi dyrektorek i dyrektorów odpowiedzialnych za finanse i zakupy. – Ich insighty są dla nas kluczowe – uzasadniła Aleksandra Gawlas-Wilińska.
Kolejnym celem POR na 2025 rok jest wypracowanie rekomendacji badania cross-mediowego dla polskiego rynku.
– Mamy już bardzo dużo wiedzy i insightów zgromadzonych, teraz to opracowujemy. Chcemy wypuścić naszą rekomendację, a następnie zacząć rozmowy z kluczowymi stakeholderami – mówiła Aleksandra Gawlas-Wilińska.
Misją Polskiej Organizacji Reklamodawców będzie w również w najbliższych miesiącach edukowanie rynku – w tym celu powstanie specjalna platforma wymiany doświadczeń, do członków organizacji kierowane będą dedykowane szkolenia. Tematem najbliższego będzie wykorzystywanie sztucznej inteligencji.
POR chce też podpisać list o współpracy z największymi grupami mediowymi – jako pierwsza swój podpis złożyła już pod dokumentem Agora. – Z innymi grupami [TVN, TVP, RASP - przyp. red] jesteśmy w zaawansowanych rozmowach; liczymy, że w tym roku te listy podpiszemy – wskazała członkini zarządu POR.
– Plany są bardzo szerokie i ambitne, energia w organizacji jest. Na pewno będziemy chcieli się skupić na projektach, które możemy domknąć i które niosą konkretną wartość dla organizacji – podsumowała Anna Dzięrzedzka, prezeska POR.
POR działa na rynku od 2023 roku
Gościem specjalnym spotkania POR był Stephan Loerke, CEO WFA. W swoim wystąpieniu przedstawił pięć wskazówek, dzięki którym można robić lepszy marketing – wśród nich wymienił odwagę eksperymentowania z nowymi technologiami, włączanie pracowników czy empatia w odniesieniu do konsumentów.
Prelegent podkreślał znaczenie sztucznej inteligencji w marketingu, ale także ostrzegał przed potencjalnymi zagrożeniami i ograniczeniami związanymi z wykorzystaniem AI w marketingu.
Polska Organizacja Reklamodawców powstała we wrześniu 2023 roku, jako związek pracodawców reprezentujących klientów branży komunikacji marketingowej. Prezeską Polskiej Organizacji Reklamodawców jest Anna Dzięrzedzka (PepsiCo), dyrektorką zarządzającą Elżbieta Gorajewska. Do zarządu wybrani zostali również Aleksandra Gawlas-Wilińska (Henkel), Barbara Pijanowska (Credit Agricole), Katarzyna Skrzeczyńska (H&M) oraz Dariusz Maciołek (BNP Paribas).
W POR działa sześć grup roboczych, które zajmują się tematami: cross-media, relacje z mediami i agencjami, rola CMO, efektywność, partnerstwo, ESG.
Dołącz do dyskusji: Polska Organizacja Reklamodawców przedstawiła plany na 2025 rok. "Projekty, które możemy domknąć"