PMR: rośnie wartość sprzedaży odzieży i obuwia
Wartość sprzedaży detalicznej odzieży i obuwia może wzrosnąć o ponad 16 proc. w tym roku i kolejnych latach - wynika z analizy firmy analityczno-badawczej PMR Ltd.
Sprzedaż detaliczna tych towarów wzrosła w 2006 r. o 10 proc., do 28 mld zł. Tymczasem w ub.r. sprzedaż detaliczna ogółem wzrosła o 11,6 proc.
Analitycy PMR uważają, że wolniejszy wzrost sprzedaży odzieży i
obuwia jest spowodowany malejącymi cenami produktów, co nawet przy
wysokim wzroście wolumenu sprzedaży powoduje wolniejszy przyrost
wartości obrotów.
Zwracają uwagę, że ubiegły rok to początki konsolidacji na rynku,
która nasili się w najbliższych latach. Specyficzną cechą tego
rynku jest fakt, że liczba sieci handlowych nie zmniejsza się.
Klienci sklepów odzieżowych oczekują szerokiego wyboru i dużej
dostępności marek, dlatego przejmowane sklepy nie zmieniają nazw, a
firmy rozbudowują swoje portfolio.
Jak podkreślają specjaliści, na rynku powstała grupa firm, dla których sposobem na rozbudowę portfolio posiadanych marek jest franczyza zagranicznych firm.
"Firmom odzieżowym i obuwniczym sprzedającym towar ze średniego i wyższego segmentu cenowego posiadanie wielu marek ułatwia negocjacje z operatorami centrów handlowych. Umożliwia też jednoczesne otwarcie kilku sklepów, co wzmacnia pozycję detalisty" - uważa analityk PMR Marcin Szaleniec.
PMR specjalizuje się w analizach rynkowych Europy Środkowo- Wschodniej. Firma działa od 10 lat.
Dołącz do dyskusji: PMR: rośnie wartość sprzedaży odzieży i obuwia