SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nowe terminale i płatności bezgotówkowe w placówkach i u kurierów Poczty Polskiej

Poczta Polska wprowadzi płatność kartą oraz płatności mobilne w 4700 swoich placówek i u 3500 kurierów. To efekt nowego kontraktu podpisanego przez tę spółką z konsorcjum Banku Pocztowego, PKO Banku Polskiego i spółki eService.

Liderem konsorcjum jest Bank Pocztowy. Umowa zawarta przez Pocztę Polską z tym bankiem, PKO BP i eService obowiązywać będzie przez 3 najbliższe lata i dotyczy dzierżawy terminali POS oraz obsługi transakcji realizowanych kartami płatniczymi.

- Liczba transakcji kartami w placówkach Poczty Polskiej, od wprowadzenia w nich terminali POS przed trzema laty systematycznie wzrasta. Poza naturalnymi dla wielu z nas transakcjami bezgotówkowymi, mowa także o innych usługach typu cash-back, płatności BLIK czy doładowanie telefonu. Kontrakt zawarty z konsorcjum, którego liderem jest Bank Pocztowy, pozwoli na zwiększenie synergii pomiędzy Bankiem i Pocztą oraz stwarza większe możliwości budowania rozwiązań usług finansowych w przyszłości - mówi Grzegorz Kurdziel, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Zainstalowane w placówkach Poczty Polskiej terminale POS pozwalają korzystać z wielu usług. Oprócz akceptacji płatności kartami VISA i Mastercard oraz wielu innych organizacji płatniczych, klienci mają do dyspozycji płatności BLIKiem, płatności w walucie karty (DCC), doładowania telefonów komórkowych kartą czy usługę cash-back, pozwalającą wypłacać gotówkę z karty w placówce pocztowej.

- Ciekawą i wartą odnotowania usługą, dostępną dla klientów Poczty Polskiej, są także kody Paysafecard, czyli unikatowa kombinacja znaków, pozwalająca na dokonywanie płatności m.in. w serwisach internetowych. Jako partner technologiczny działający w konsorcjum rynkowych liderów, chcemy dostarczać jego członkom i ich klientom wygodne i zaawansowane rozwiązania płatnicze. Wiemy, że posiadacze kart oczekują łatwego dostępu do tego typu usług. Wskazują na to m.in. nasze autorskie badania i testy konsumenckie - mówi Joanna Seklecka, prezes zarządu eService.

Poczta Polska wprowadziła też rozwiązanie płatnicze umożliwiające bezgotówkowe opłacenie paczki pobraniowej. Usługa jest dostępna zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Klienci Poczty Polskiej podczas odbioru przesyłki bezpośrednio od kuriera czy w placówce pocztowej mogą też bez żadnych limitów kwotowych i dodatkowych kosztów opłacić bezgotówkowo należność wynikającą z usługi pobrania.

Dodatkowo, samoobsługowe urządzenia nadawczo-odbiorcze Poczty Polskiej w tzw. strefach 24h również posiadają terminale do płatności kartami.

W najbliższym czasie Konsorcjum wraz z Pocztą Polską planuje wprowadzenie nowych usług z wykorzystaniem możliwości, jakie dają terminale, w tym rozszerzenie akceptacji płatności kartami w ramach produktów Totalizatora Sportowego.
 

Dołącz do dyskusji: Nowe terminale i płatności bezgotówkowe w placówkach i u kurierów Poczty Polskiej

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bamber
Dobrze kojarzę, że oni mają terminale eservice? Tzn. te, które są noszone przez listonoszów?
odpowiedź
User
kamoks
Nasz listonosz nie narzekał ;-) Ale te terminale eservice są teraz naprawdę bardzo małe, więc raczej im nie przeszkadza, a fakt, że pojawienie się terminali było poważnym krokiem do przodu.
odpowiedź
User
Anna
To dlaczego kurierzy odmawiają płatności za pobranie twierdząc że wyczerpał limit dzienny
odpowiedź