PiS wydał więcej na reklamy telewizyjne niż PO, Polsat i TVN z największymi wpływami
Prawo i Sprawiedliwość oraz Platforma Obywatelska jako jedyne partie polityczne wydały na emisję swoich spotów wyborczych w stacjach telewizyjnych po kilka milionów złotych. Z kolei Polsat i TVN zarobiły najwięcej z emisji wyborczych reklam.

Z raportu Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że partie polityczne emitowały spoty wyborcze w telewizji w okresie od 7 września br. do 23 października br. W tym okresie tylko dwie główne partie - PiS i PO - zapłaciły za te reklamy cennikowo po kilka milionów złotych. Prawo i Sprawiedliwość zainwestowało w reklamy telewizyjne ponad 5 mln zł, zaś Platforma Obywatelska - 4,5 mln zł.
Wydatki każdego w pozostałych ugrupowań nie przekroczyły jednego miliona zł. Budżet PSL w tym zakresie wyniósł 700 tys. zł., Nowoczesnej - niecałe 400 tys. zł, partii Korwin - 264 tys. zł, a Andrzeja Piechockiego - 249,8 tys. zł. Natomiast Zjednoczona Lewica przeznaczyła na to jedynie 12 tys. zł.
Wydatki partii politycznych na reklamy w telewizji |
|
(dane cennikowe Nielsen Audience Measurement) |
|
WIRTUALNEMEDIA.PL |
7.09-23.10.2015 |
Prawo i Sprawiedliwość |
5 021 388 zł |
Platforma Obywatelska |
4 453 691 zł |
PSL |
700 467 zł |
.Nowoczesna |
398 660 zł |
Korwin |
263 940 zł |
Andrzej Piechocki |
249 825 zł |
Zjednoczona Lewica |
12 070 zł |
Najwięcej na emisji wyborczych spotów w omawianym okresie zarobił Polsat - ponad 3,1 mln zł. Nieco niższą sumę zainkasował TVN - 2,97 mln zł, natomiast TVP1 zyskała 2,1 mln zł.
Przychody pozostałych stacji telewizyjnych z reklam wyborczych nie przekroczyły miliona zł. Na spoty w TVP2 partie wydały 873,3 tys. zł, a w TVN24 - 857,1 tys. zł. Wpływy Polsat News z tego tytułu wyniosły 277,4 tys. zł, a TVP Info -271,3 tys. zł.
Wartość reklam wyborczych emitowanych w ITV wyniosła 249,8 tys. zł, a TVN7 – 176,8 tys. zł. TVS zarobiła natomiast 145,8 tys. zł.
Wpływy stacji tv z emisji spotów wyborczych |
|
(dane cennikowe Nielsen Audience Measurement) |
|
WIRTUALNEMEDIA.PL |
7.09-23.10.2015 |
Polsat |
3 107 870 zł |
TVN |
2 970 400 zł |
TVP1 |
2 066 378 zł |
TVP2 |
873 260 zł |
TVN24 |
857 060 zł |
Polsat News |
277 420 zł |
TVP Info |
271 267 zł |
ITV |
249 825 zł |
TVN7 |
176 841 zł |
TVS |
145 760 zł |
TV Republika |
61 300 zł |
Superstacja |
37 900 zł |
TVN24 Biznes |
12 740 zł |
Polsat News 2 |
2 400 zł |
Najdrożej spoty wyborcze w okresie od 1 września do 23 października br. sprzedawało biuro reklamy Telewizji Polskiej. Najwyższą cenę miały 30-sek. spoty emitowane przed niedzielną prognozą pogody po „Wiadomościach” - 27 tys. zł. W Polsacie najdroższy wyborczy spot kosztował 26,18 tys. zł, a w TVN – 24,7 tys. zł.
Dołącz do dyskusji: PiS wydał więcej na reklamy telewizyjne niż PO, Polsat i TVN z największymi wpływami
Jak widać przejrzeli na oczy - druga debata i to w TVN wypadła bardzo dobrze i zapewniła wygraną, codzienne występy we wszystkich programach informacyjnych też zrobiły swoje. Bez telewizji nie ma szans o czym też przekonał się Kukiz widać jakoś przeprosił się z TVN - potem kilka występów w tym u Olejnik na 2 dni przed głosowaniem i 9% jest. Teraz media będą potrzebne aby rozliczać poprzedników- dla partii rządzącej jest to najlepszy temat na już, aby nie mówić o obietnicach i rządzeniu.