Ogromny wzrost sprzedaży „Gali”. „Viva!” i „Flesz” mocno w dół
W lutym 2015 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people było „Party”. Największym wzrostem pochwalić się mogła „Gala”, zaś najwięcej straciły „Viva!” i „Flesz”.
Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party” (Edipresse Polska) w lutym 2015 roku wyniosła 249 550 egz. W porównaniu do lutego 2014 roku była ona niższa o 11,74 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z czwartego na drugie miejsce awansował dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on jednak spadek sprzedaży ogółem wynoszący 5,53 proc. i średni wynik na poziomie 220 037 egz.
Na podium znalazła się jeszcze „Gala” (Grupa Burda), która rok wcześniej była szósta, czyli ostatnia. Średnia sprzedaż ogółem tego pisma zwiększyła się w ciągu roku o 118,59 proc. do 144 276 egz. - był to największy wzrost w zestawieniu. Warto jednak wziąć pod uwagę, że jeden numer „Gali” w lutym br. ukazał się w promocyjnej cenie 0,99 zł, podczas gdy rok wcześniej magazyn miał wydania tylko w normalnej cenie 4,99 zł.
Największy spadek w rankingu, wynoszący aż 54,80 proc., odnotowała „Viva!” (Edipresse Polska), której średni wynik w lutym br. uplasował się na poziomie 111 225 egz. Magazyn ten spadł z miejsca drugiego na czwarte. W lutym ub.r. „Viva” miała jeden numer za 0,99 zł, a w lutym br. nie było promocji cenowych (magazyn kosztował 3,29 zł).
Niewiele mniejszy spadek (o 54,29 proc.) odnotował magazyn „Flesz” (Edipresse Polska), który spadł z miejsca trzeciego na piąte. Jego średnia sprzedaż ogółem w drugim miesiącu br. wyniosła 110 852 egz.
ZKDP | luty | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd | 357 993 | 249 617 | 249 550 | 396 473 | 282 820 | 282 753 |
Show | 327 458 | 220 037 | 220 037 | 309 959 | 232 927 | 232 927 |
Gala | 238 868 | 144 326 | 144 276 | 134 444 | 66 052 | 66 002 |
Viva | 198 096 | 111 225 | 111 225 | 362 058 | 246 078 | 246 078 |
Flesz Gwiazdy & Styl | 181 913 | 111 336 | 110 852 | 328 854 | 243 000 | 242 516 |
Grazia | 127 465 | 59 262 | 59 062 | 157 458 | 87 467 | 87 317 |
W lutym 2015 roku w porównaniu do stycznia 2015 roku największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem również pochwalić się mogła „Gala” - było to 197,52 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 29,77 proc., odnotowała „Viva!”.
ZKDP | 2015 | |||||
Wirtualnemedia.pl | luty | styczeń | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd | 357 993 | 249 617 | 249 550 | 349 632 | 252 028 | 251 961 |
Show | 327 458 | 220 037 | 220 037 | 322 454 | 211 412 | 211 412 |
Gala | 238 868 | 144 326 | 144 276 | 104 000 | 48 543 | 48 493 |
Viva | 198 096 | 111 225 | 111 225 | 251 579 | 158 372 | 158 372 |
Flesz Gwiazdy & Styl | 181 913 | 111 336 | 110 852 | 185 340 | 112 145 | 111 661 |
Grazia | 127 465 | 59 262 | 59 062 | 129 955 | 64 256 | 64 056 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Ogromny wzrost sprzedaży „Gali”. „Viva!” i „Flesz” mocno w dół