Najtańsze zakupy zrobimy w Makro, najdroższe na Frisco.pl
Średnia wartość koszyka zakupowego z najpopularniejszymi produktami w sieci Makro wynosi 216,51 zł, a w sklepie internetowym Frisco.pl 258,84 zł - pokazuje badanie ASM Sales Force Agency.
Badanie ASM Sales Force Agency pokazuje kwietniowe ceny produktów na co dzień wybieranych przez Polaków. Raport analizuje ceny 40 wybranych produktów, skategoryzowanych w 10 podstawowych kategoriach, m.in. chemia domowa, mięso, mrożonki, nabiał, napoje, produkty tłuszczowe, słodycze czy używki i alkohol.
Specjaliści sprawdzili ceny w 10 najpopularniejszych sieciach handlowych (Auchan, Biedronka, Carrefour, E.Leclerc, Intermarché, Kaufland, Lidl, Makro, Selgros Cash & Carry, Tesco) oraz sklep internetowy (Frisco.pl). Z każdej z sieci wybrano po 5 placówek – łącznie zbadano 50 punktów sprzedażowych w 12 miastach.
W kwietniu uśredniona wartości koszyków zakupowych ze wszystkich sieciach wyniosła 224,87 zł, co stanowi kwotę niższa o 3,5 proc. w porównaniu do poprzedniego miesiąca.
Najwyższa średnia wartość koszyka zakupowego przypadła sklepowi online Frisco.pl, następnie E. Leclerc, Selgros i Intermarche. Najniższa średnia wartość koszyka przypadła na Makro, Auchan, Kauflandzie i Biedronce.
Z grupy przebadanych produktów, najwięcej w najniższych cenach konsument może nabyć w Makro (17), Biedronce (8) i Selgrosie (7). Tylko jeden produkt w najniższej cenie kupimy w E. Leclerc.
Badanie koszyka cenowego będzie przeprowadzane cyklicznie. Pierwszym miesiącem publikacji był marzec 2019 r. Aktualne badanie przeprowadzono w kwietniu 2019 r. Dane zostały zebrane w dniach 17.04.2019 r. – 25.04.2019 r.
Dołącz do dyskusji: Najtańsze zakupy zrobimy w Makro, najdroższe na Frisco.pl