Millenialsi nie chcą się buntować, media społecznościowe głównym narzędziem komunikacji
Niemal dla wszystkich osób w wieku 16-25 lat media społecznościowe są główną platformą w kontaktach ze znajomymi. Blisko połowa przyznaje, że marki są zasadniczym elementem ich życia, choć jednocześnie uważa, że te nie traktują ich wystarczająco poważnie - wynika z globalnego badania Havas Worldwide i Market Probe.
Pokolenie Millennials w przeciwieństwie do pokolenia swoich rodziców nie ma ochoty na bunt. Dla 92% ankietowanych w Polsce w wieku 16-25 lat bardzo ważne jest zaufanie rodziców. Pragną tworzyć i kreować otoczenie, w którym będą się czuli lepiej. Najważniejszą rolę odgrywają dla nich samowystarczalność i rozwiązania praktyczne.
54% badanych w wieku 16-25 lat określa się jako osoby niezależnie myślące, wyznaczające trendy i takie, które jako pierwsze próbują nowych rzeczy.
Blisko 60% młodych ludzi w Polsce w wieku 16-34 lata uważa, że popkultura miała znaczący wpływ na ich osobowość i zachowanie. Ponad 50% młodych ludzi na świecie, głównie z krajów rozwijających się, przywiązuje do kultury globalnej większe znaczenie niż do kultury lokalnej.
48% ankietowanych czuje większą więź z produktami, które są wyraźnie widoczne w otaczających ich treściach muzycznych i filmowych, a 61% wykazuje lojalne zachowania względem brandów, które pasują do ich osobowości.
Dla 82% badanych młodych ludzi głównym narzędziem utrzymania kontaktu ze znajomymi są media społecznościowe.
Prawie połowa badanych w wieku 16-34 lata w Polsce lubi kiedy firmy angażują ich w akcje crowdsourcingowe albo w działania kreatywne, tj. tworzenie stylizacji bądź zabawnego filmiku związanego z wykorzystaniem produktów danej marki.
Niemal 40% osób w wieku 16-25 lat w Polsce potwierdza, że treści ich autorstwa są stale powielane bądź cytowane.
52% respondentów w Polsce w wieku 16-25 lat uważa, że marki nie traktują ich wystarczająco poważnie. 48% młodych Polaków twierdzi, że ich działania mogą pomóc marce osiągnąć sukces albo doprowadzić do jej porażki.
TOP 10 najważniejszych marek pokolenia Millenials (ranking dynamiki rozwoju na podstawie Havas Brand Momentum Study):
Samsung
Google
YouTube
PayPal
Facebook
Apple
Twitter
Visa
Instagram
Sony
Badanie internetowe zostało przeprowadzone przez agencję Havas Worldwide we współpracy z firmą Market Probe International przeprowadziła w 2014 r. z udziałem 10 574 osób w wieku powyżej 16 lat z 29 krajów (Argentyna, Australia, Austria, Brazylia, Kanada, Chiny, Francja, Niemcy, Indie, Indonezja, Irlandia, Włochy, Japonia, Malezja, Meksyk, Holandia, Polska - 502 respondentów, Portugalia, Portoryko, Arabia Saudyjska, Singapur, RPA, Hiszpania, Turcja, Ukraina, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Wielka Brytania, USA, Wietnam).
Dołącz do dyskusji: Millenialsi nie chcą się buntować, media społecznościowe głównym narzędziem komunikacji