Kodeks Dobrych Praktyk Public Relations
Związek Firm Public Relations przyjmuje "Kodeks Dobrych Praktyk ZFPR". Przedstawiamy całą treść kodeksu
Kodeks podzielony jest na sześć części odnoszących się do różnych grup, z którymi stykają się w swojej pracy przedstawiciele zawodu i do których kierują podejmowane przez siebie działania. Do sfer tych należą m.in. wzajemne stosunki między światem PR-u i mediami oraz zobowiązania agencji względem siebie i swoich klientów. Kodeks reguluje też powinności środowiska PR wobec społeczeństwa oraz organów władzy publicznej, odnosząc się szczegółowo do roli PR-owców w procesie komunikacji i związaną z tym odpowiedzialnością.
"Kodeks jest ważnym dokumentem dla branży" - powiedział Rafał Szymczak, Prezes ZFPR - "W stanowieniu i promowaniu standardów profesjonalnych oraz etycznych kluczowe są dwa elementy - konkretne i precyzyjne zapisy oraz mechanizmy ułatwiające ich egzekucję. Jestem przekonany, że w Kodeksie oba te cele udało nam się osiągnąć. Uważamy, iż realizacja zapisów przyczyni się do zaostrzenia kryteriów profesjonalizmu i etyki działania w środowisku, budując przy tym prestiż zawodu PR".
Idea Kodeksu spotkała się z pozytywnym przyjęciem także poza Związkiem. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów pozytywnie zaopiniował dokument i wyraził przekonanie, że jego przyjęcie będzie miało pozytywny wpływ na upowszechnianie kodeksów branżowych. Polskie Stowarzyszenie Public Relations wyraziło opinię, że Kodeks przyczyni się do zwiększenia przejrzystości działań PR i pozytywnie wpłynie na postrzeganie profesjonalnych usług public relations, a upowszechnianie jego zapisów będzie miało znaczący wpływ na eliminowanie przejawów patologii w sposobie funkcjonowania niektórych uczestników rynku usług PR.
Związek Firm Public Relations liczy, iż Kodeks będzie dokumentem żywym, odnoszącym się do konkretnych problemów praktyki PR. Dlatego Związek zamierza monitorować praktyki rynkowe i uzupełniać jego zapisy w przypadku pojawiania się w przyszłości nowych zjawisk i zachowań niezgodnych z etyka profesjonalną.
Oto treść kodeksu - kliknij w ten link.
Inne
Dołącz do dyskusji: Kodeks Dobrych Praktyk Public Relations