Kampania z półnagimi rowerzystami promująca jazdę w kaskach oskarżana o seksizm
Prowadzona przez niemieckie ministerstwo transportu kampania, która ma promować bezpieczną jazdę na rowerze wzbudziła wiele kontrowersji, a resort oskarżono o seksizm. Niemiecka Rada Bezpieczeństwa Drogowego (DVR) broni się, że zwracanie uwagi ratowane jest życie.
Kampania promuje przede wszystkim noszenie kasku podczas jazdy rowerem. Prowadzona jest pod hasłem „Wygląda jak gówno, ale ratuje moje życie”. Jednak to nie jej hasło wzburzyło społeczeństwo, a kreacje reklam. Pokazano w nich bowiem dość skąpo ubrane lub odziane jedynie w bieliznę kobiety. Są to głównie modelki, ale też modele z niemieckiej wersji programu „Top Model”.
Katja Mast, wiceprzewodnicząca grupy parlamentarnej ds. kobiet określiła kampanię jako krepującą, „czerstwą” i seksistowską. Z kolei rzecznik ministerstwa transportu broni kreacji mówiąc: - Skuteczna kampania na rzecz bezpieczeństwa drogowego powinna wstrząsać ludźmi i być polaryzująca.
Kampania prowadzona jest na nośnikach reklamy zewnętrznej.
Kampania powstała we współpracy z emitowanym w ProSieben programem "Germany's Top Model". Za jej kreacja odpowiada agencja Scholz & Friends.
Dołącz do dyskusji: Kampania z półnagimi rowerzystami promująca jazdę w kaskach oskarżana o seksizm