Biuro podróży Jarosława Kuźniara podwoiło wyniki, Kuźniar Media ze stratą
Należące do Jarosława Kuźniara butikowe biuro podróży Goforworld w ub.r. powiększyło przychody o 126 proc. do 968 tys. zł, a jego zysk netto podskoczył z 17,7 do 129 tys. zł. Natomiast agencja content marketingowa Kuźniar Media przy 3,53 mln zł przychodów miała 236,1 tys. zł straty netto.
Przychody spółki Goforworld w ub.r. poszły w górę z 428,3 do 968 tys. zł. Koszty operacyjne zwiększyły się znacznie słabiej - z 419,8 do 844,5 tys. zł. W ub.r. firma przeznaczyła 767,1 tys. zł na usługi obce, 28,6 tys. zł na podróże służbowe, 22,6 tys. zł na zużycie materiałów i energii, a 20,8 tys. zł wyniosły pozostałe koszty rodzajowe.
Przychodowo spółka nie wróciła jeszcze do pułapu z przedcovidowego 2019 roku - wtedy wypracowała 1,62 mln zł wpływów, a przy 1,81 mln zł kosztów operacyjnych jej strata netto sięgnęła 188,9 tys. zł. Rok wcześniej zanotowała 1,59 mln zł przychodów i 45,6 tys. zł straty netto, a w 2017 roku - 1,4 mln zł wpływów i 1,3 tys. zł straty netto. Natomiast w 2020 roku jej przychody skurczyły się do 575,6 tys. zł, a strata netto sięgnęła 109 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Za to zysk Goforworld w ub.r. był rekordowy w jej historii. Dzięki temu jej ujemny kapitał własny spółki zmalał z -301,3 do 172,3 tys. zł.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Agencja Kuźniar Media generuje kilkakrotnie wyższe przychody. W ub.r. zwiększyły się one o 2,5 proc. - z 3,45 do 3,53 mln zł.
Jej koszty operacyjne poszły natomiast w górę o 18,5 proc. do 3,76 mln zł. Agencja przeznaczyła w ub.r. 3,12 mln zł na usługi obce, 579,8 tys. zł na wynagrodzenia, a 49,7 tys. zł na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze.
Spółka we własnym studiu podcastowym realizuje kilkadziesiąt cyklów publikowanych na platformie Voice House. Jesienią ub.r. po dwóch latach testów uruchomiono na niej ofertę subskrypcyjną: tygodniowy dostęp kosztuje 9 zł, miesięczny - 29 zł, a roczny - 232 zł.
- Od początku istnienia platformy głównym inwestorem jest agencja Kuźniar Media. Ale to się zaczyna zmieniać. Ostatni rok to zdecydowanie zwiększenie rentowności Voice House. Współpraca z takimi markami jak BNP Paribas, Microsoft, SAP, Google, Komputronik, Dell Technologies, Accenture, Deloitte, ESL - wyliczał Jarosław Kuźniar w grudniu w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
Natomiast Kuźniar Media realizuje też usługi z zakresu komunikacji social mediowej, influencer marketingu, treści wideo i szkoleń. Rentowność netto całej agencji pogorszyła się z 247 tys. zł zysku do 236,1 tys. zł straty. Zeszłoroczna strata uszczupliła kapitał własny dirmy z 526,2 do 290,1 tys. zł.
W spółce zarządzającej Fabryką Rozsądku Jarosław Kuźniar ma 99 proc. udziałów, a w Kuźniar Media - 98 proc. Pozostałe walory należą do Magdaleny Kuźniar.
Dołącz do dyskusji: Biuro podróży Jarosława Kuźniara podwoiło wyniki, Kuźniar Media ze stratą