Rusza HBO Max, koniec HBO GO. Jak skorzystać z nowej platformy streamingowej?
Dzisiaj rozpoczyna działalność serwis streamingowy HBO Max. Jest dostępny dla dotychczasowych użytkowników HBO GO i klientów operatorów płatnej telewizji z opcją HBO. Startowi nowej platformy towarzyszy kampania reklamowa na dużą skalę.
Nowy serwis zastąpił HBO GO. Jego dotychczasowi użytkownicy muszą pobrać aplikację HBO Max ze sklepu z oprogramowaniem systemu operacyjnego, z którego korzystają. W przypadku telewizorów z Android TV/Google TV albo smartfonów z Androidem to sklep Play. W przypadku iPhone’ów to App Store. Login i hasło do aplikacji HBO Max są takie same jak używane wcześniej w HBO GO.
Platforma HBO Max jest dostępna na telewizorach lub przystawkach z systemami operacyjnymi (Android TV, docelowo także Tizen i WebOS), konsolach do gier (PlayStation 4 i 5, Xbox One, Series X/S), przeglądarki internetowej komputera (pod adresem hbomax.com) i na urządzeniach mobilnych (smartfony, tablety z systemem Android oraz iOS).
Ile kosztuje dostęp do HBO Max?
Dla zdecydowanych użytkowników cena usługa HBO Max będzie tańsza niż HBO GO. Będzie kosztować 19,99 zł miesięcznie zamiast obecnych 24,99 zł. Aby skorzystać z tej promocji, trzeba zdecydować się na subskrypcję do końca marca i później jej nie przerwać. Osoby, które postanowią wykupić HBO Max w kwietniu, późniejszych miesiącach lub przerwą subskrypcję, będą musiały płacić 29,99 zł miesięcznie.
Powyższa promocja obejmuje jedynie bezpośrednich użytkowników HBO Max. Jeśli ktoś wykupuje dostęp do pakietu HBO za pośrednictwem innego serwisu streamingowego, platformy satelitarnej albo sieci kablowej, to ceny mogą być inne w zależności od polityki tego operatora płatnej telewizji. Za pośrednictwem serwisu hbomax.com klienci partnerów HBO mogą uzyskać dostęp do aplikacji HBO Max po podaniu swoich danych. To istotne, bo wybrane treści w nowym serwisie są oferowane w jakości 4K.
Abonenci Canal+ z dostępem do HBO GO zostają automatycznie przeniesieni do HBO Max. Cena usługi się nie zmieni. Canal+ stawia na użytkowników, którzy chcą mieć dostęp do dwóch kanałów premium - Canal+ i HBO. W ofercie satelitarnej pakiet Entry+ z HBO Max i Canal+ kosztuje 50 zł miesięcznie. W Canal+ online analogiczna oferta to koszt 55 zł miesięcznie. Gdyby klient zdecydował się zakupić HBO Max oddzielnie, to musiałyby zapłacić 45 zł za pakiet Canal+ i 19,99 zł za HBO Max. Łącznie to 64,99 zł.
W Polsat Box również cena za serwis streamingowy HBO nie zmieni się. To 20 zł miesięcznie w przypadku długoterminowego zobowiązania. W przypadku serwisu subskrypcyjnego Polsat Box Go to 25 zł miesięcznie.
W sieci kablowej Vectra opłata za HBO Max ma nie przekraczać 24,99 zł miesięcznie (do końca marca promocyjna cena to 19,99 zł). Dzięki jednej z ofert promocyjnych abonenci będą mogli przetestować serwis za 1 zł przez trzy miesiące, później cena wzrośnie do 24,99 zł. Analogiczną ofertę ma UPC Polska. Przez dwa miesiące za HBO Max trzeba płacić 10 zł miesięcznie, a następnie 24,90 zł. Okres zobowiązania to 12 miesięcy.
Kampania towarzysząca startowi serwisu
Debiutowi HBO Max towarzyszy prowadzona na szeroką skalę kampania reklamowa. W dniach 3-31 marca obejmuje telewizję (Polsat i kanały tematyczne tego nadawcy), radio (kampania ogólnopolska, stacje radiowe: RMF FM, Eska, Radio Zet oraz wszystkie stacje powiązane w grupach), kino (11-31.03, Multikino, Cinema City i Helios), outdoor (Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Poznań, Katowice, Łódź: kampania 1-31 marca, standardowe billboardy oraz digitalowe, 3 murale, reklama w transporcie publicznym) oraz internet.
Przygotowano też działania niestandardowe. To instalacja przed Westfield Arkadia oraz sponsoring sali kinowej w Cinema City Westfield Arkadia (Warszawa) i reklama w przejściu podziemnym pod Rotundą. Autorami kampanii są 180 Amsterdam, we współpracy z VMLY&R. Lokalizacja kampanii zrealizowana została przez dział kreacji HBO, VMLY&R, oraz agencję ADP. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy Mediacom i agencja Precis.
Co w ofercie HBO Max?
W serwisie mają pojawiać się własne produkcje pod marką Max Originals, treści znane z HBO od lat, ale także filmy od Warner Bros 45 dni po premierze kinowej, produkcje New Line czy Cartoon Network. Platforma promuje się przy pomocy nowych filmów i seriali, ale także treści dobrze znanych z HBO GO.
Na billboardzie widać kadry z seriali „I tak po prostu” (kontynuacja „Seksu w wielkim mieście”), „Euforia” (amerykański serial o problemach młodzieży) i „Przyjaciele” (znany na całym świecie serial komediowy). Nieco większą liczbą produkcji HBO Max chwali się na spocie dostępnym pod adresem hbomax.com. To m.in. „Matrix Zmartwychwstania” (czwarta, najnowsza część znanej serii filmowej), „Plotkara” (serial młodzieżowy kręcony w latach 2007-2012), „King Richard: Zwycięska rodzina” (dramat sportowy), „Ród smoka” (serial fantasy), „Ogrodnicy” (serial kryminalny), „Liga Sprawiedliwości Zacka Snydera” (film o superbohaterach na podstawie komiksów DC Comics), „Gra o tron” (serial fantasy), „Pozłacany wiek” (serial historyczny), „Rodzina Soprano” (serial kryminalny), „Legion samobójców: The Suicide Squad” (film fantasy na podstawie DC Comics), „Biały lotos” (serial komediowy), „Mroczne materie” (serial fantasy), „Diuna” (film science-fiction), „Godzilla vs Kong” (kolejna część monster movie), „Harry Potter – 20. rocznica: Powrót do Hogwartu” (program wspominający serię filmów o młodym czarodzieju), „Joker” (dramat), „Wszyscy święci New Jersey” (kryminał), „Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć” (fantasy), „Wychowane przez wilki” (serial science-fiction), „Peacemaker” (superbohaterski serial), „Rick i Morty” (serial animowany dla starszej widowni), „Legendy voguingu” (reality show z udziałem społeczności LGBT), „Sukcesja” (mroczna komedia), „Tom i Jerry” (serial animowany dla dzieci), „Harry Potter insygnia śmierci 2” (fantasy), „Życie seksualne studentek” (serial komediowy), „Być jak Magic Mike” (dramat), „Informator” (dramat biograficzny), „30 srebrników” (serial - horror ), „Ruxxx” (serial - dramat), „Odwilż” polski serial kryminalny), „Mare z Easttown” (serial kryminalny), „Westoworld” (serial science-fiction), „Niesamowity świat Gumballa” (serial animowany dla dzieci od Cartoon Network), „Młodzi Tytani: Akcja!” (serial animowany), „Scoob!” (film animowany o Scooby Doo), „Aquaman” (film akcji), „Wcielenie” (horror), „Kosmiczny mecz: Nowa era” (komedia), „Incepcja” (film science fiction).
W spocie emitowanym na antenach linearnych kanałów HBO, HBO 2 i HBO 3 widzimy młodych ludzi, którzy w różnych miejscach oglądają produkcje HBO Max. To na przykład lotnisko, pociąg, basen czy mieszkanie. Promowane są m.in. „Gra o tron”, „I tak po prostu”, „Przyjaciele”, „Kosmiczny mecz: Nowa era”, „Diuna” czy „Peacemaker”. W bibliotece platformy streamingowej jest około 800 filmów i 300 seriali.
Dołącz do dyskusji: Rusza HBO Max, koniec HBO GO. Jak skorzystać z nowej platformy streamingowej?