“Hotel 52” Polsatu przegrywał tylko z Jedynką
Serial obyczajowy “Hotel 52” stracił jesienią br. nieco widzów względem ub.r Nadal jednak podczas nadawania produkcji Polsat zajmował drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Serial z reklam przyniósł 19 mln zł.
Średnia oglądalność czwartej odsłony “Hotelu 52”, emitowanej w czwartki o 21.00, wyniosła 2,64 mln widzów, a udział stacji w grupie 4+ wyniósł 18,35 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla Wirtualnemedia.pl. Dało to Polsatowi drugie miejsce w rynku telewizyjnym za TVP 1, która emitowała w tym czasie “Ojca Mateusza”, “Rezydencję” oraz “Sprawę dla reportera” i miała 19,35 proc. udziału. Słabiej od Polsatu wypadły: TVN (“W11”, “Kuchenne rewolucje”, 17,94 proc.) oraz TVP 2 (“Dr. House”, filmy fabularne; 8,10 proc.).
Natomiast w grupie komercyjnej 16-49 podczas emisji serialu udział Polsatu był niewiele wyższy i ukształtował się na poziomie 18,47 proc. Stacja tutaj także zajęła drugie miejsce, ale przegrała z TVN. Jedynka w tej grupie zdobyła brązowy medal.
Czwarty sezon “Hotelu 52” miał mniejszą widownię i udziały niż pokazywany w analogicznym okresie ub.r. drugi sezon, który śledziło przeciętnie 2,71 mln osób, a jego udziały wynosiły odpowiednio 18,27 proc. i 20,08 proc.
Wpływy reklamowe z 13 odcinków czwartej serii wyniosły 19 mln zł. Dla porównania, drugi sezon przyniósł z reklam 20,8 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Z danych telemetrycznych wynika, że “Hotel 52” śledziły najchętniej kobiety, widzowie po 30. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
Nadawca jest zadowolony z wyników serialu i planuje nakręcić piąty sezon “Hotelu 52”. Nie określono jeszcze, kiedy ruszą do niego zdjęcia.
Oglądalność “Hotelu 52” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
01-09-2011 | 2 572 259 | 18,73% | 19,12% |
08-09-2011 | 2 704 511 | 19,06% | 19,94% |
15-09-2011 | 2 335 599 | 16,16% | 15,87% |
22-09-2011 | 2 732 625 | 19,24% | 19,02% |
29-09-2011 | 2 592 306 | 18,19% | 18,07% |
06-10-2011 | 2 664 847 | 18,60% | 18,11% |
13-10-2011 | 2 711 407 | 18,92% | 19,22% |
20-10-2011 | 2 615 252 | 17,99% | 20,28% |
27-10-2011 | 2 686 406 | 18,34% | 18,70% |
03-11-2011 | 2 686 491 | 18,40% | 18,05% |
10-11-2011 | 2 379 864 | 16,68% | 18,74% |
17-11-2011 | 3 013 259 | 20,38% | 21,04% |
24-11-2011 | 2 616 382 | 17,85% | 17,47% |
Średnia | 2 639 322 | 18,35% | 18,74% |
Widownia konkurencji w czasie nadawania serialu
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 1 | 2 767 170 | 19,35% | 13,01% |
Polsat-Hotel 52 | 2 639 322 | 18,35% | 18,74% |
TVN | 2 565 672 | 17,94% | 20,24% |
TVP 2 | 1 158 687 | 8,10% | 9,95% |
Profil widowni produkcji
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 35,71% | 74 |
Kobiety | 64,29% | 124 | |
Wiek | 4-9 | 1,68% | 28 |
10-15 | 3,86% | 57 | |
16 - 19 | 3,53% | 63 | |
20 - 24 | 3,68% | 47 | |
25 - 29 | 6,74% | 76 | |
30 - 34 | 8,35% | 101 | |
35 - 39 | 8,20% | 111 | |
40 - 44 | 6,44% | 100 | |
45 - 49 | 7,55% | 110 | |
50 - 54 | 13,96% | 174 | |
55 - 59 | 10,22% | 132 | |
60 | 25,79% | 128 | |
Wlk. miasta | Wieś | 41,80% | 107 |
< 50 tys. | 24,76% | 103 | |
50-100 tys. | 8,69% | 101 | |
100-200 tys. | 8,10% | 100 | |
> 200 tys. | 16,65% | 83 | |
Zawód | Top management | 9,08% | 105 |
Pracownicy średniego szczebla | 16,59% | 111 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 20,46% | 102 | |
Emeryci | 34,59% | 135 | |
Inni | 19,28% | 63 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 48,58% | 108 |
Średnie | 33,77% | 114 | |
Wyższe | 12,11% | 96 | |
Inne | 5,53% | 44 |
Dołącz do dyskusji: “Hotel 52” Polsatu przegrywał tylko z Jedynką