Havas Group z 10 proc. spadkiem przychodów
Grupa reklamowa Havas Group odnotowała 10 proc. spadek organicznych przychodów netto w trzecim kwartale br. w porównaniu do tego samego okresu roku ub. Wyniki są jednak lepsze niż w II kwartale br.
Organiczne przychody netto Havas Group spadły w III kwartale br. o 10,4 proc. rok do roku do 472 mln euro (420 mln funtów). Obrazuje to wpływ pandemii koronawirusa na działalność agencji.
Była to jednak znacząca poprawa w porównaniu z drugim kwartałem, kiedy grupa agencji, której właścicielem jest francuska firma medialna Vivendi, odnotowała spadek przychodów o 18,3 proc.
„Rynek reklamy rośnie, choć w różnym stopniu w zależności od regionu i branży, nawet jeśli pozostaje bardzo zmienny” - podała spółka w swoich najnowszych wynikach finansowych.
Havas zauważył, że wszystkie regiony poprawiły wyniki w trzecim kwartale w porównaniu z drugim kwartałem, przy czym Ameryka Północna „dobrze sobie radzi dzięki prężnemu rynkowi i rozwojowi komunikacji w zakresie zdrowia i dobrego samopoczucia”.
W Europie ogólne wyniki uległy poprawie „pod wpływem zarówno branży kreatywnej, jak i medialnej”, chociaż wyniki między poszczególnymi krajami były odmienne.
W raporcie dodano: „Havas Group zwiększa wysiłki, zapoczątkowane na początku kryzysu, w celu dostosowania swojej organizacji i struktury kosztów, aby ograniczyć wpływ spadających przychodów na EBITA [zysk przed pozycjami nadzwyczajnymi]. Dzięki tej elastyczności spłata z planu korekty kosztów pozwoli Havas Group zaabsorbować ponad połowę spadku przychodów w porównaniu z całym rokiem 2020 (przed opłatami restrukturyzacyjnymi)”.
Havas współpracuje z takimi klientami jak Telefonica, Durex, EDF i Carling.
Vivendi ogłosiło swoje wyniki za III kwartał br. 20 października, kiedy ogłosiło również wejście na giełdę swojej spółki zależnej Universal Music Group w 2022 roku, co powinno przynieść właścicielowi Havas zysk gotówkowy.
Dołącz do dyskusji: Havas Group z 10 proc. spadkiem przychodów