Groupon zwiększa przychód
Groupon odnotował w zeszłym miesiącu przychód w wysokości 120,7 miliona dolarów, co oznacza wzrost o 13 proc. w porównaniu z lipcem (106 mln USD).
Z danych serwisu Yipit, które dotyczą Ameryki Północnej, wynika że w przypadku Groupona liczba sprzedanych kuponów na jedną ofertę wzrosła o 10 proc., a średnia cena kuponu zwiększyła się o 5 proc. To zrekompensowało popularnemu serwisowi zakupów grupowych spadek liczby oferowanych promocji.
Do wzrostu przychodu Groupona przyczyniła się także uruchomiona w ostatnich miesiącach wspólnie z Expedią usługa Groupon Gateways, oferująca promocje związane z podróżami (więcej na ten temat). W sierpniu wygenerowała ona 9,6 miliona dolarów, wobec 5,7 miliona dolarów w lipcu.
Tymczasem konkurencyjny dla Groupona serwis LivingSocial zanotował 3-proc. spadek przychodu - z 46,4 miliona dolarów w lipcu do 45,1 miliona dolarów w sierpniu.
Z danych Yipit wynika także, że w omawianym okresie Groupon zwiększył za oceanem swój udział w rynku serwisów zakupów grupowych z 51 do 53 proc., podczas gdy LivingSocial odnotował spadek z 22 do 20 proc.
Dołącz do dyskusji: Groupon zwiększa przychód