Gdańsk wchodzi na TikToka. „Chcemy wykorzystać jego potencjał”
Od czwartku Gdańsk ma swój oficjalny profil na platformie TikTok. Dostępna jest już tam premierowa publikacja. - Naszą misją jest dotarcie z informacją do jak największej liczby mieszkanek i mieszkańców w różnym wieku - mówi Marek Bonisławski, dyrektor biura prezydenta Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Platforma ma 3 mld użytkowników na całym świecie.
Gdańsk aktywny jest w mediach społecznościowych od ponad dekady. Oficjalna strona miasta na Facebooku zgromadziła już ponad 260 tys. followersów, ponad 107 tys. osób obserwuje kanał @gdansk_official na Instagramie. Profil @gdansk na Twitterze posiada obecnie ponad 24 tys. obserwatorów. Magistrat systematycznie rozwija także kanał na platformie Spotify, czego efektem była ubiegłoroczna nagroda „Perła Samorządu” przyznana gdańskiemu samorządowi.
Teraz miasto weszło na TikToka, podkreślając, że robi to z myślą Myśląc o wykorzystaniu ogromnego potencjału przekazu informacyjno-marketingowego, jaki niesie za sobą platforma. - Pozwala ona na tworzenie kreatywnych treści, których odbiorcami są młodsi użytkownicy internetu, a których nie znajdziemy na innych kanałach społecznościowych. Naszą misją jest dotarcie z informacją do jak największej liczby mieszkanek i mieszkańców w różnym wieku. Dlatego korzystamy z najlepszych dostępnych narzędzi, które zapewniają efektywną komunikację opartą na pokazywaniu zmieniającego się Gdańska we wszystkich obszarach i aspektach jego życia – komentuje Marek Bonisławski, dyrektor biura prezydenta UM w Gdańsku.
Przykładem treści, które miasto chce promować na TikToku jest Gdański Tydzień Zawodowca, kampania Gdańsk bez Plastiku czy Budżet Obywatelski, w którym projekty mogą zgłaszać dzieci i młodzież. Gdańsk przywitał się już z użytkownikami TikToka premierowym nagraniem. Miasto zaprasza także do śledzenia wszystkich miejskich kanałów społecznościowych.
@gdansk_official Hello TikTok! 👋 Tu #Gdańsk! 🔱 #gdansk #trojmiasto #poland🇵🇱 #city #gdn #ilovegdn #heyhihello #hello #gdanskcity
♬ Hey Hi Hello - Shaun Baker
TikTok jest platformą krótkich filmów nagrywanych za pomocą urządzeń mobilnych. Posiada globalne biura w Los Angeles, Nowym Jorku, Londynie, Paryżu, Berlinie, Polsce, Izraelu, Dubaju, Bombaju, krajach nordyckich, Singapurze, Dżakarcie, Seulu i Tokio.
Analitycy oceniają, że TikTok na całym świecie ma ok. 3 mld użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Gdańsk wchodzi na TikToka. „Chcemy wykorzystać jego potencjał”