Eurosport 1 liderem oglądalności kanałów sportowych, Eurosport 2 zyskał najwięcej
W kwietniu br. nowym liderem oglądalności wśród stacji sportowych został Eurosport 1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł siostrzany Eurosport 2, a na czele wśród spadków był kanał nSport+ - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział Eurosportu 1 w kwietniu 2017 roku wyniósł 0,57 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten zwiększył się o 9,62 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group. W kwietniu 2016 roku stacja ta była druga.
Na drugą lokatę spadł Polsat Sport, którego udział o 20,34 proc. do poziomu 0,47 proc.
Podium uzupełnia Eurosport 2, który rok wcześniej był piąty. Wynik tej stacji w kwietniu br. wyniósł 0,32 proc., po wzroście o 52,38 proc. - największym w zestawieniu.
Największy spadek udziału, wynoszący 31,58 proc. do 0,13 proc., zanotował z kolei nSport+, który w zestawieniu był 6.
Na 9. miejscu, z udziałem wynoszącym 0,08 proc., znalazł się kanał Eleven. Oczko niżej znalazł się siostrzany Eleven Sports, którego wynik wyniósł 0,06 proc. Obie stacje od września ub.r. zaczęły emitować reklamy.
10. pozycję również zajął kanał Polsat Sport Fight, który nadaje od 1 sierpnia ub.r. W kwietniu br. jego udział też wyniósł 0,06 proc.
0,03 proc. udziału zanotował Polsat Sport News, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpiony został przez nową stację Super Polsat. Od tego dnia Polsat Sport News dostępny jest tylko na platformach satelitarnych i w sieciach kablowych. Kanał zyskał nową jakość HD.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w kwietniu br. utrzymał Polsat Sport (spadek o 2,78 proc. do 0,35 proc.).
Wiceliderem, ex aequo z wynikiem na poziomie 0,32 proc., odnotowały dwa kanały: Eurosport 1 (do góry o 18,52 proc.) i siostrzany Eurosport 2 (+ 77,78 proc. - największy wzrost w zestawieniu). Pierwsza z tych stacji przed rokiem zajmowała trzecie miejsca, a druga - czwarte.
Również i w tym ujęciu największy spadek - wynoszący 39,13 proc. do 0,14 proc. - odnotował nSport+.
Dołącz do dyskusji: Eurosport 1 liderem oglądalności kanałów sportowych, Eurosport 2 zyskał najwięcej