Discovery Word traci najwięcej, TVP Historia liderem wzrostu
Liderem oglądalności wśród kanałów dokumentalnych był w styczniu br. Discovery Channel, zanotował on jednak spadek. Najwięcej stracił Discovery World, a liderem wzrostu była tradycyjnie zajmująca ostatnie miejsce TVP Historia.
Udział Discovery w ubiegłym miesiącu wyniósł 0,66 proc. i był o 23,4 proc. niższy niż rok wcześniej. Drugie miejsce zajęła stacja Animal Planet z wynikiem 0,36 proc. po wzroście o 6,7 proc. Trzeci był National Geographic Channel, który zanotował spadek o 2 proc. do 0,29 proc. udziału.
Najwięcej stracił w styczniu br. czwarty w zestawieniu Discovery World, którego wynik zmalał o 39,1 proc. do 0,22 proc. Na przeciwnym biegunie znalazł się kanał TVP Historia. Stacja ta zanotował wzrost aż o 93,8 proc. Nadal jednak zajmuje ostatnie miejsce w rankingu z udziałem 0,03 proc.
styczeń | wszyscy 4+ | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Discovery | 60 898 | 0,855 | 46 823 | 0,655 |
Animal Planet | 24 270 | 0,341 | 25 986 | 0,364 |
National Geographic | 21 226 | 0,298 | 20 846 | 0,292 |
Discovery ST | 24 980 | 0,351 | 20 076 | 0,281 |
Discovery World | 26 247 | 0,368 | 16 047 | 0,224 |
Nat Geo Wild | - | - | 14 492 | 0,203 |
Zone Reality | 13 517 | 0,190 | 14 112 | 0,197 |
BBC Knowledge | 8 298 | 0,116 | 9 301 | 0,130 |
Planete | 11 893 | 0,167 | 8 821 | 0,123 |
Travel Channel | 5 844 | 0,082 | 6 496 | 0,091 |
History | - | - | 4 808 | 0,067 |
TVP Historia | 1 147 | 0,016 | 2 211 | 0,031 |
W grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat lideremw styczniu br. także był Discovery Channel z udziałem 1,01 proc. Kanał ten zanotował spadek o 25,6 proc. Drugie miejsce zajął jednak Discovery Science (0,45 proc. udziału, spadek o 18,9 proc.), a trzeci był National Geographic Channel (0,37 proc. udziału, spadek o 0,5 proc.).
Tutaj także najwięcej stracił Discovery World (41,5 proc.), a najwięcej zyskała TVP Historia, której udział wzrósł aż o 416,7 proc.
styczeń | wszyscy 16-49 | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Discovery | 41 029 | 1,353 | 30 041 | 1,006 |
Discovery ST | 16 841 | 0,555 | 13 420 | 0,450 |
National Geographic | 11 174 | 0,368 | 11 054 | 0,370 |
Animal Planet | 10 659 | 0,351 | 10 901 | 0,365 |
Discovery World | 14 567 | 0,480 | 8 397 | 0,281 |
Zone Reality | 7 386 | 0,243 | 7 699 | 0,258 |
Nat Geo Wild | - | - | 7 662 | 0,257 |
BBC Knowledge | 4 599 | 0,152 | 6 119 | 0,205 |
Planete | 4 193 | 0,138 | 2 939 | 0,098 |
Travel Channel | 2 977 | 0,098 | 2 669 | 0,089 |
History | - | - | 2 375 | 0,080 |
TVP Historia | 169 | 0,006 | 935 | 0,031 |
Najpopularniejszym programem na antenie Discovery Channel w styczniu br. był serial dokumentalny “Fani czterech kółek”. Najchętniej oglądany jego odcinek śledziło ponad 270 tys. widzów.
Raport top programów | ||
Discovery | Wszyscy 4+ | |
Program | AMR | SHR % |
FANI CZTERECH KOLEK /SER. DOK. ANG/ | 272 894 | 2,452 |
RZECZNE POTWORY /SER.DOK.USA/ | 217 435 | 1,544 |
POGROMCY MITOW /SER.DOK.USA/ | 188 131 | 1,871 |
SZKOLA PRZETRWANIA /SER DOK.W.BRYT/ | 167 695 | 1,204 |
JAK TO JEST ZROBIONE /SER.DOK.KAN./ | 167 064 | 1,060 |
AMERYKANSKI CHOPPER /SER.DOK.USA/ | 149 305 | 1,464 |
SERYJNI MORDERCY /SER.DOK.POL./ | 148 333 | 1,254 |
MECHANICY Z DETROIT /SER.DOK.USA/ | 129 942 | 1,241 |
BEAR GRYLLS W MIEJSKIEJ DZUNGLI /SER.DOK.USA/ | 120 343 | 1,234 |
NAJNIEBEZPIECZNIEJSZY ZAWOD SWIATA /DOK.USA/ | 119 185 | 1,147 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
Dołącz do dyskusji: Discovery Word traci najwięcej, TVP Historia liderem wzrostu