SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Diana Szuster - Corporate Real Estate Manager TMF Group w regionie EMEA

Diana Szuster po 16 latach pracy w polskim oddziale TMF Group, awansowała na stanowisko kierownicze w regionie EMEA. - Największym wyzwaniem są różnice kulturowe np. między Europą a Bliskim Wschodem - podkreśla menedżerka. Zarządza teraz nie stałym zespołem, ale ludźmi w projekcie. 

Diana Szuster jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania w Katowicach. Jej kariera od początku związana jest z firmą TMF Group, w której pracuje od 2007 roku.

TMF Group pracuje dla innych firm

TMF Group jest czołową na świecie firmą świadczącą administracyjne usługi biznesowe dla przedsiębiorstw w obszarze rozwoju międzynarodowego – zarówno organicznego lub w wyniku fuzji i przejęć, oraz dla funduszy inwestycyjnych. 

Oferowany przez firmę globalny model usług i platforma technologiczna dają jej klientom kontrolę nad portfelem podmiotów i lokalizacjami na całym świecie. Dostarczane przez TMF Group analizy danych pozwalają im zapanować nad uchwalanymi przepisami, statusem ich własnej działalności i wszelkimi aspektami ryzyka.

TMF Group zatrudnia ponad 11 000 pracowników w ponad 125 biurach i 87 jurysdykcjach, odpowiadających za 92 proc. światowego PKB i 95 proc. napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych. 

Z usług TMF Group korzysta ponad 60 proc. firm z listy Fortune Global 500 i FTSE 100 oraz blisko połowa z 300 największych na świecie firm private equity. 

Przez dziesięć lat, do końca listopada 2023 roku Diana Szuster zarządzała procesami administracyjnymi w biurach TMF Group w Polsce jako szefowa administracji i utrzymania biur. Odpowiadała m.in. za przygotowanie nowych powierzchni biurowych dla TMF Group w Warszawie oraz w Katowicach.

W polskich biurach firmy, w których pracuje obecnie ponad 1000 osób, wdrażała również rozwiązania hybrydowe oraz wspierała współpracę między zespołami poprzez promowanie koncepcji przestrzeni coworkingowej. Ponadto, we współpracy z zespołem HR, badała zaangażowanie pracowników i przygotowywała rozwiązania poprawiające warunki pracy i samopoczucia pracowników. 

Różnice kulturowe największym wyzwaniem

Z początkiem grudnia 2023 roku Diana Szuster awansowała do globalnych struktur TMF Group. Objęła stanowisko Corporate Real Estate Manager w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka). W ramach tej roli jest odpowiedzialna za projekty optymalizacji powierzchni biurowej, w tym relokacji i modernizacji biur firmy.

 – W regionie EMEA największym wyzwaniem są różnice kulturowe np. miedzy Europą a Bliskim Wschodem. Sposób prowadzenia projektów, lokalne standardy i sposoby komunikacji potrafią być kluczowe w osiągnieciu sukcesu – mówi Diana Szuster.

 – Obejmując rolę regionalną, zawsze kraj macierzysty będzie wydawał się prostszy i będziemy się w nim czuli swobodniej. Projekty regionalne wymagają szerszego spojrzenia na biznes i umiejętności adaptacji do zmieniających się warunków. Prowadzę jednocześnie kilka projektów na różnych etapach i wymaga to ode mnie elastyczności oraz otwartości na inne niż przyjęte w Polsce standardy – dodaje menadżerka. Jej rola łączy w sobie zadania typowo analityczne z kreatywnymi 

– Projektuję, zawsze intuicyjnie. Warsztaty z architektami, zawsze są dynamiczną burzą mózgów. Nie zawsze jestem pewna w 100 proc. podejmowanej decyzji. Czasami ryzykuję, licząc na ciekawy rezultat – jak dotąd intuicja mnie nie zawiodła. Anegdotą jest czerwona ściana, którą zaproponowałam w jednym projekcie. Dość mocno o nią walczyłam i okazała się strzałem w dziesiątkę – opowiada Diana Szuster. 

8 różnych zespołów w 10 projektach

Na stanowisku Corporate Real Estate Manager w regionie EMEA Diana Szuster nie zarządza stałym zespołem, ale ludźmi w projekcie.

– Wymaga to zupełnie innego podejścia. Kierownik projektu nie ma bezpośredniego zwierzchnictwa nad członkami zespołu projektowego, a jednak musi tym zespołem zarządzić, żeby osiągnąć cel. Powiedziałabym, że jestem adaptacyjnym liderem projektu – obecnie w 10 projektach mam 8 różnych zespołów, to wymaga umiejętności dostosowania się do różnych metod pracy, różnych osobowości, różnych kultur. Nie mogę wymusić działania, muszę sprawić, żeby zespół chciał zrobić to, co powinien. Dobrze sprawdził się regularny i uczciwy feedback. Pozwala zmotywować zespół do pracy ale również szybko rozwiązywać problemy – dodaje. 

Zdaniem menadżerki, największe wyzwanie, z jakimi mierzy się polski menadżer na globalnym rynku, to umiejętność łączenia polskiej innowacyjności z międzynarodowymi standardami.

 – Polscy liderzy potrafią nie tylko dostosować się do różnorodnych kultur biznesowych, ale także wprowadzać nowatorskie rozwiązania, które zmieniają reguły gry w danej branży. Projekty, które koordynuje dotyczą kreowania inspirujących przestrzeni biurowych dla naszych pracowników, jak się okazuje jako Polacy mamy dość innowacyjne podejście, które jest cenione i nagradzane. Myślę jednak, że pasja i determinacja w realizacji projektów jest kluczowa niezależnie od narodowości – mówi Diana Szuster. 

W wolnym czasie Diana Szuster uwielbia pracować w ogrodzie. – Jest to dla mnie niezwykle satysfakcjonujące z kilku powodów. Po pierwsze, praca w ogrodzie pozwala mi na chwilę oderwać się od codziennych obowiązków i zrelaksować się na świeżym powietrzu. Po drugie, daje mi poczucie spełnienia, gdy widzę efekty swojej pracy w postaci kwitnących roślin i dojrzewających warzyw. Praca w ogrodzie to również doskonały sposób na radzenie sobie z przebodźcowaniem – podkreśla.

Dołącz do dyskusji: Diana Szuster - Corporate Real Estate Manager TMF Group w regionie EMEA

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl