Dan Wieden odebrał nagrodę Clio
Dan Wieden - współzałożyciel i dyrektor wykonawczy agencji reklamowej Wieden & Kennedy - odebrał nagrodę Clio Lifetime Achievement Award za tzw. całokształt twórczości.
"Czy to nie trochę przedwcześnie? Mam teraz odejść?" - rozpoczął żartobliwie swoje przemówienie Wieden po odebraniu nagrody w trakcie odbywającego się po raz 50. Clio Awards, jednego z najbardziej prestiżowych, międzynarodowych festiwali reklamowych na świecie.
"To wielki zaszczyt. Miło jest otrzymywać tego rodzaju nagrody. Ale całkiem szczerze wiele z tego co spotyka cię w życiu zależy od tego do czyjego kajaka wskoczysz, a ja wskoczyłem do kajaka szalonego Irlandczyka Davida Kennedy'ego" - mówił 64-letni laureat.
Wieden razem z Kennedym zaczynali karierę w 1982 roku w agencji reklamowej w amerykańskim Portland. Później w tym samym mieście obaj założyli własną agencję Wieden & Kennedy, która miała wtedy jednego klienta - firmę Nike.
"Nie wiedziałem nic o reklamie. Miałem Davida Kennedy'ego, małą książkę pt. 'Jak Stworzyć Agencję Reklamową' i klienta, który nienawidził reklamy. Kennedy był jedynym, który miał jakiekolwiek pojęcie o tej branży. Tak naprawdę ta niewiedza pomogła nam i popchnęła nas do przodu. Nie wiedzieliśmy jakie są reguły. Nikt przy zdrowych zmysłach nie tworzyłby międzynarodowej agencji w Portland w stanie Oregon" - wspominał Wieden.
Swoje przemówienie laureat zakończył radząc zgromadzonym w Hard Rock Hotel & Casino w Las Vegas gościom, aby nigdy nie obawiali się porażek. "Uwielbiam niepowodzenia. To co kocham w tej branży to to, że nikt nie wie co w danym momencie trzeba zrobić. Trzeba eksperymentować. Sami domyślcie się końca tej historii."
Festiwal Clio Awards odbył się w dniach 12 - 14 maja.
źródło: Adweek
Dołącz do dyskusji: Dan Wieden odebrał nagrodę Clio