SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wzrosły wpływy CD Projekt z gier o Wiedźminie. 32 mln zł z przedsprzedaży „Cyberpunk 2077”

W pierwszej połowie br. CD Projekt osiągnął wzrost skonsolidowanych wpływów sprzedażowych o 27,8 proc. do 214,41 mln zł oraz 51,68 mln zł zysku netto. 109,77 mln zł wpływów pochodziło z gier o Wiedźminie, a już 31,75 mln zł z kampanii promującej „Cyberpunk 2077”. Firma zwiększyła wydatki na wynagrodzenia o 75 proc., ubyło jej środków na rachunkach i lokatach.

Przychody grupy CD Projekt ze sprzedaży produktów zwiększyły się ze 108,77 mln zł w pierwszej połowie ub.r. do 109,77 mln zł w minionym półroczu. W sprawozdaniu firma poinformowała, że są to tantiemy z kontynuowanej, bardzo dobrej sprzedaży gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” z dodatkami „Serca z Kamienia” oraz „Krew i Wino”, a także tantiem z gry „Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści” oraz sprzedaży w ramach projektu „GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana”

W piątek na konferencji prasowej poinformowano, że trzy części gry „Wiedźmin” do końca czerwca br. sprzedały się łącznie w ponad 40 mln egz., z czego przeszło połowa przypada na „Wiedźmin 3: Dziki gon”.

Wpływy ze sprzedaży towarów i materiałów poszły w górę z 59,64 do 72,88 mln zł. Są generowane przez firmę przede wszystkim na własne platformie GOG.com. - Wzrost o 22,2% względem okresu porównawczego jest efektem bardzo udanej corocznej letniej wyprzedaży serwisu GOG.com, która była najbardziej udaną promocją w historii platformy, mocnych debiutów nowych tytułów (największe premiery platformy to „Diablo + Hellfire”, „Warcraft I & II”), a także sprzyjającej eksporterom sytuacji na rynku walutowym - skomentowano w sprawozdaniu.

Przedsprzedaż „Cyberpunk 2077” już wpływa na wyniki

Dodatkowo firma osiągnęła 31,75 mln zł przychodów ze sprzedaży usług. Co się pod tym kryje? W sprawozdaniu spółka tłumaczy, że to przychody „wynikające ze współpracy z partnerami wydawniczymi w ramach kampanii promocyjnej gry ‘Cyberpunk 2077’, wzajemnej promocji oraz partycypacji partnerów w kosztach tej kampanii”.

W czerwcu br. podczas targów E3 podano, że „Cyberpunk 2077” trafi do sprzedaży 16 kwietnia 2020 roku i zaprezentowano Keanu Reevesa jako ambasadora marketingowego gry. Jednocześnie ruszyła jej przedsprzedaż. Ma początku lipca prezes CD Projekt Adam Kiciński stwierdził, że firma jest zadowolona z dotychczasowych wyników przedsprzedaży dużo bardziej niż w przypadku „Wiedźmina 3”, który trafił na rynek wiosną 2015 roku. Podał, że bardzo dobrze przedsprzedaż idzie w Chinach.

Na koniec grudnia ub.r. należności handlowe CD Projekt od innych firm wynosiły 56,21 mln zł, a na koniec czerwca br. - m.in. w związku z przedsprzedażą „Cyberpunk 2077” - było to już 126,41 mln zł.

Spółka zależna CD Projekt RED, odpowiadająca za produkcję gier, zanotowała wzrost półrocznych wpływów ze 108,51 do 138,72 mln zł, a GOG.com - z 64,57 do 81,11 mln zł.

Dwie trzecie wpływów z Ameryki Północnej, w dół sprzedaż w formie pudełkowej

Przychody grupy CD Projekt z Ameryki Północnej w zeszłym półroczu wyniosły 140,72 mln zł, wobec 99,35 mln zł rok wcześniej. Ich udział w łącznych wpływach firmy wzrósł z 58,99 do 65,63 proc.

Natomiast przychody z Europy zwiększyły się z 49,53 do 51,5 mln zł, a ich udział zmalał z 29,41 do 24,02 proc.

Przychody z własnych gier CD Projekt zwiększyły się ze 108,77 do 109,77 mln zł, a te z zewnętrznych produkcji poszły w górę dużo mocniej - z 59,64 do 72,88 mln zł.

Przychody z gier w formie cyfrowej wzrosły ze 153,34 do 173,15 mln zł, natomiast z gier w wersji pudełkowej zmalały prawie o połowę - z 13,7 do 7,74 mln zł.

75 proc. więcej na wynagrodzenia

Koszty operacyjne grupy CD Projekt w zeszłym półroczu miały wartość 155,38 mln zł, co wobec 107,01 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 45,2 proc.

Najmocniej przyczynił się do tego wzrost nakładów na wynagrodzenia i inne świadczenia pracownicze z 27,55 do 48,18 mln zł (czyli o 74,8 proc.) oraz 14,93 mln zł kosztów wytworzenia sprzedanych produktów i usług.

Zysk operacyjny firmy zmalał w skali roku z 61,3 do 59,99 mln zł, zysk brutto - z 66,59 do 64,37 mln zł, a zysk netto - z 52,43 do 51,68 mln zł.

Mniej środków finansowych, 461 mln zł na lokatach

Sukces sprzedażowy „Wiedźmina 3” we wcześniejszych latach sprawił, że CD Projekt ma bardzo duże aktywa finansowe. Na koniec czerwca br. wynosiły one 627,29 mln zł, wobec 700,13 mln zł rok wcześniej.

Firmie ubyło czystej gotówki - środki na lokatach bankowych zmalały przez pół roku z 554,99 do 461,29 mln zł, a na rachunkach bankowych ze 103,88 do 68,27 mln zł. Z samych odsetek od lokat miała w minionym półroczu 5,1 mln zł, wobec 5,78 mln zł przed rokiem.

Mocno w górę (z 37 do 90,4 mln zł) poszły natomiast należności handlowe.

Dołącz do dyskusji: Wzrosły wpływy CD Projekt z gier o Wiedźminie. 32 mln zł z przedsprzedaży „Cyberpunk 2077”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek
Oby tak dalej!
0 0
odpowiedź