Ciąża bez alkoholu!
Kampania społeczna 'Ciąża bez alkoholu' organizowana przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych rozpoczyna się na początku września i potrwa do końca roku. Kampanię zaplanował Media Concept.
Wszyscy właściciele mediów biorących udział w kampanii udostępnili czas i powierzchnię darmowo lub po kosztach technicznych. Informacje o akcji ukażą się w prasie ("Polityka", "Gazeta Wyborcza", "Metro", "Mamo to ja", "Będę mamą"), radiu (RMF FM, Złote Przeboje, Roxy FM, TOK FM), kinach (Multikino), telewizji (TVP, a także POS TV Thomson Technicolor w 40 placówkach sieci Carrefour w 23 miastach), Internecie (portal gazeta.pl). Kampania widoczna będzie także na nośnikach reklamy zewnętrznej AMS (billboardy 5,04x2,38m i citylighty 1,2x1,8) oraz Clear Channel (tablice 4x3m) w 11 największych miastach Polski.
Kampania "Ciąża bez alkoholu" skierowana jest do kobiet w ciąży, przyszłych matek oraz w dalszej mierze do całego społeczeństwa. Ma na celu uzmysłowienie, iż w czasie ciąży nie ma bezpiecznej dawki alkoholu, która nie zaszkodziłaby dziecku. Zawartość alkoholu w krwi płodu jest bowiem identyczna jak zawartość alkoholu w krwi ciężarnej kobiety.
Spożywanie alkoholu przez kobietę w ciąży może spowodować m.in. poronienie, uszkodzenie mózgu dziecka, zespół ADHD, wady serca i nerek oraz wystąpienie FAS (Fetal Alcohol Syndrome- Płodowy Zespół Alkoholowy). W Polsce co roku rodzi się ok. 9 tysięcy dzieci cierpiących na zaburzenia rozwojowe spowodowane kontaktem z alkoholem w czasie okresu płodowego. Z badań wynika, że w Polsce co trzecia kobieta w wieku prokreacyjnym (18-40 lat) piła alkohol w czasie ciąży.
- Zjawisko spożywania alkoholu w ciąży jest ważnym problemem
społecznym. Dlatego istotne jest zbudowanie dużego zasięgu i
natężenia dla komunikatu tak, aby dotarł do możliwie najszerszej
grupy osób, także tych, które wywierają wpływ na decyzje kobiet. W
związku z tym poza klasycznymi narzędziami komunikacji,
wykorzystywanymi w kampanii (jak spoty telewizyjne, radiowe,
reklamy prasowe i internetowe oraz nośniki reklamy zewnętrznej)
sięgnęliśmy po rozwiązania mniej standardowe jak np. spoty
emitowane w sieci hipermarketów Carrefour. Niewątpliwie dużym
sukcesem jest nawiązanie współpracy przez Agencję (PARPĘ) z
samorządami lokalnymi. Dzięki temu do kampanii przyłączyło się
ponad 600 samorządów lokalnych tj. ponad 1 wszystkich gmin w
Polsce. To zaowocowało nie tylko obecnością reklam w mediach
lokalnych: tv, prasa, radio, emisja spotów na dworcach kolejowych,
w trakcie oczekiwania na pociąg, ale także dystrybucją materiałów
edukacyjnych w postaci ulotek, broszur, filmów promujących
abstynencję w ciąży. Materiały trafią do miejsc często odwiedzanych
przez kobiety jak: przychodnie zdrowia, poradnie, punkty
konsultacyjne, urzędy, itp., a wiec w ręce tych, które zdecydowanie
rzadziej maja kontakt z klasycznymi środkami komunikacji medialnej
- mówi Bartosz Nowakowski, Prezes Zarządu Media Concept.
Dołącz do dyskusji: Ciąża bez alkoholu!