Carat, Publicis Media i Omnicom walczą o globalny budżet mediowy Diageo
Firma Diageo, właściciel takich alkoholowych marek jak Smirnoff czy Johnnie Walker jest w trakcie przetargu na globalną obsługę mediową. Na shortlistę trafiły takie agencje, jak Carat (Dentsu Aegis Network), Publicis Media i Omnicom.
W przetargu brała też udział grupa IPG Mediabrands (należą do niej domy mediowe UM, Initiative), ale odpadła z niego na przełomie roku. Tak samo jak Grupa WPP.
Branżowe źródła podają, że dla niektórych agencji problem stanowiły warunki handlowe, jakich oczekuje Diageo - chodzi m.in. o 90-dniowe i dłuższe terminy płatności.
Przedstawiciele Diageo mieli zaprzeczyć tym sugestiom. Rzecznik prasowy firmy przekazał serwisowy Campaign: - Ponieważ nadal znajdujemy się w czołówce firm pod względem planowania mediów i planów marketingowych opartych na danych, szukamy partnera, który podziela nasze ambicje i może wnieść odpowiedni talent, wiedzę i kreatywność do naszej działalności.Przy wyborze agencji zawsze bierzemy pod uwagę całkowitą wartość handlową i chcemy, aby to partnerstwo było korzystne dla obu stron.
Bezpośrednio jednak firma nie odniosła się do informacji o tym, że żąda od agencji 90-dniowego terminu płatności za ich usługi. - Nasze standardowe warunki płatności wynoszą 60 dni w Wielkiej Brytanii. Wszelkie dłuższe warunki płatności dotyczą dużych dostawców, w tym międzynarodowych firm, które są wzajemnie uzgadniane indywidualnie - powiedział rzecznik.
Wiele agencji reklamowych i mediowych zasadniczo sprzeciwia się 90-dniowym terminom płatności i niechętnie zgadza się na takie oferty. Niektórzy duzi reklamodawcy oczekują terminów wynoszących 120 dni lub dłużej.
„Kultura codziennej wydajności”
Diageo jest jednym z największych reklamodawców na świecie. Z szacunków wynika, że rocznie wydaje ponad 500 mln funtów na media.
Raport roczny firmy FTSE-100 pokazuje, że całkowite wydatki marketingowe Diageo w 2019 roku wyniosły ponad 2 mld funtów brytyjskich. W ostatnim roku budżetowym firma ta zwiększyła wydatki marketingowe o 8 proc. przy proc. wzroście przychodów organicznych. Analitycy przewidują, że i w tym roku Diageo zainwestuje więcej w marketing.
Największym rynkiem Diageo jest Ameryka Północna, która generuje 35 proc. sprzedaży netto. Europa stanowi 23 proc., Azja i Pacyfik 21 proc., Afryka 12 proc., Ameryka Łacińska i Karaiby 9 proc.
Przetarg mediowy koordynuje firma MediaSense.
Dołącz do dyskusji: Carat, Publicis Media i Omnicom walczą o globalny budżet mediowy Diageo