Cała Polska czyta dzieciom
Kampania 1% podatku dla Fundacji ABCXXI Cała Polska czyta dzieciom.
Tytuł projektu
Za 1 % Twojego podatku Cała Polska czyta dzieciom.
Określenie problemu/ Sytuacja wyjściowa
Jak wynika z informacji publikowanych przez Fundację ABCXXI Cała
Polska czyta dzieciom współczesny świat jest dla dzieci często
niezrozumiały i nieprzyjazny. Pośpiech i stres, ignorowanie ich
potrzeb psychicznych i umysłowych, brak czasu i wszechobecność
telewizji powodują, że coraz więcej dzieci ma problemy emocjonalne.
Wspólne czytanie jest formą mądrego kontaktu z dzieckiem i
doskonałą metodą wychowawczą. Dziecko, które ma mały zasób słów,
będzie miało problemy z myśleniem, gdyż język jest narzędziem
myślenia, również matematycznego. Dziecko, które nie rozumie wielu
słów i ma małą wiedzę, nie będzie samo czytać, gdyż jest to dla
niego za trudne i zbyt nudne, zwłaszcza w dobie atrakcyjnej i nie
wymagającej wysiłku telewizji. W ten sposób koło się zamyka - słabo
czytające dzieci coraz mniej czytają. Co piąty polski nastolatek -
wg badań prof. Z. Kwiecińskiego z Uniwersytetu M. Kopernika w
Toruniu - jest funkcjonalnym analfabetą.
Jest tylko jeden skuteczny sposób, aby uczynić czytanie równie lub bardziej atrakcyjnym od telewizji - jest to głośne czytanie dziecku w przyjaznej atmosferze. Dziecko czuje się wtedy ważne i kochane, jego wiedza językowa i ogólna poszerza się i za kilka lat bez trudu i chętnie samo będzie czytać. Trzeba zainwestować w głośne czytanie dziecku, by wychować czytelnika, nikt bowiem nie rodzi się czytelnikiem.
Cel projektu
- zwrócenie się do podatników o przekazywanie wpłat oraz wskazanie
konkretnego celu zbierania pieniędzy.
Należy jedynie wpisać w zeznaniu podatkowym nazwę organizacji i jej
numer KRS oraz kwotę 1% podatku, którą chce się przekazać. Resztą
formalności zajmie się już urząd skarbowy w terminie do 3
miesięcy.
- promowanie kampanii społecznej "Cała Polska czyta dzieciom", w celu uświadomienia społeczeństwu ogromnego znaczenia czytania dziecku dla jego rozwoju emocjonalnego oraz wyrobienia u dorosłych nawyku codziennego czytania dzieciom.
Opis koncepcji kreatywnej/ Przeprowadzone
działania
W komunikacji kampanii wykorzystany został wizerunek znanego,
szanowanego i powszechnie lubianego aktora - Zbigniewa
Zamachowskiego. Aktor sam jest ojcem 4 dzieci w wieku przedszkolnym
i szkolnym: Marysi (ur. 1995), Antka (ur. 1997), Tadeusza (ur.
2000) i Bronisława (ur. 2002).
Zdjęcie Zbigniewa Zamachowskiego trzymającego książkę układającą się w symboliczną "1" zostało wykorzystane jako motyw przewodni do reklam w prasie ogólnopolskiej, na stronach internetowych w formie banerów. Stanowi również element layoutu strony fundacji www.calapolskaczytadzieciom.pl
Grupa docelowa
- podatnicy wypełniający rozliczenia podatkowe
- rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym
Termin realizacji
Od stycznia do kwietnia 2007 i 2008
Ewaluacja
- projekt uniwersalny - może być wykorzystywany co roku w okresie
przygotowania rozliczeń podatkowych
- podtrzymywanie dobrego wizerunku Fundacji jako instytucji
przyjaznej, przekazującej pozytywne treści, bezinteresownie
działającej na rzecz młodego pokolenia Polaków
- utrzymanie na tym samym poziomie wpływów z 1% podatku dla
Fundacji (ewaluacje przeprowadzone przez inne organizacje pożytku
publicznego wykazały, że z roku na rok wpływy z 1% wyraźnie się
zmniejszają)
- możliwość zaistnienia medialnego z profesjonalną kreacją
dotyczącą 1% wśród największych Polskich Fundacji
- nawiązanie kontaktów z działami reklamy największych
ogólnopolskich gazet i portali internetowych - otrzymywanie zniżek
lub darmowych powierzchni reklamowych również na inne projekty.
Osoby odpowiedzialne za projekt
Team kreatywny: Maja Dziewulska, Marek Szczepański, Jacek
Jędrasik
Account Director: Aurelia Szokal - Egierd
Zdjęcia do kampanii: Sławomir Smolarek /Smolarek Studio
Stylizacja sesji: Milena Łakomska /Milimoi
Nagrody, wyróżnienia
Medal Fundacji ABCXXI Cała Polska Czyta Dzieciom przyznany przez
prezes Fundacji Irenę Koźmińską w podziękowaniu za owocną
współpracę na rzecz krzewienia idei czytania oraz wychowania dzieci
na mądrych i kulturalnych ludzi.
Podmiot realizujący projekt
Agencja
marketingowa Brand Support specjalizująca się w komunikacji
zintegrowanej 360° dla Fundacji ABCXXI Cała Polska czyta dzieciom w
ramach swoich działań Pro Bono.
Dołącz do dyskusji: Cała Polska czyta dzieciom