SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

BBC zaprzecza

BBC rozważa sprzedaż swojego komercyjnego ramienia - sprostowanie

BBC dementuje informacje zawarte  w artykule opublikowany w środowym Financial Times, który zdaniem BBC wprowadza czytelników w błąd (więcej).
- W ramach podjętej przez BBC inicjatywy budowania wartości publicznych, cały szereg organizacji i konsultantów zewnętrznych, w tym spółki medialne, fundusze venture capital, banki kupieckie, nasi partnerzy oraz kluczowe postacie z branży, zaproszono do BBC, by w ramach toczącej się rewizji przedsiębiorstwa wszyscy mogli podzielić się swoimi poglądami na temat prowadzonej przez spółkę działalności komercyjnej. Nie zaproszono ich, by składali jakiekolwiek oferty kupna BBC Worldwide jak to doniosła prasa. Sprawa wynikła z wewnętrznego spotkania roboczego zorganizowanego przez Johna Smitha dla kierownictwa wyższego szczebla w BBC Worldwide, na którym omawiano szereg kwestii, w tym proces konsultacji zewnętrznych w ramach prowadzonego badania. Na spotkaniu John Smith wielokrotnie powtarzał, że audyt wciąż jest na etapie zbierania informacji i konsultacji oraz że nie podjęto jeszcze żadnych decyzji w zakresie ostatecznych rekomendacji  - wyjaśnia Walter Hellebrand  Head of Communications Europe, Middle East, India, Africa BBC Worldwide Limited.

BBC prowadzi rozmowy z koncernami medialnymi takimi jak między innymi Time Warner, Bertelsmann czy Walt Disney, na temat swojej komercyjnej spółki zależnej BBC Worldwide, niemniej twierdzi, że nie zaprosiła jeszcze nikogo do składania ofert.
Rzecznik prasowy nadawcy publicznego poinformował, że artykuł opublikowany w Financial Times donoszący, iż Time Warner, Walt Disney i Bertelsmann zostały "zaproszone (…) do dyskusji na temat potencjalnych ofert", mija się z prawdą.
"BBC prowadzi przegląd BBC Worldwide, który jak informowaliśmy, zakończy się na koniec roku przygotowaniem stosownego raportu", powiedział rzecznik BBC Donald Steel. "Prowadzimy rozmowy, w tym także z tymi koncernami, ale nie są to jedyne firmy. Jesteśmy na etapie konsultacji - to nie jest oferta przedsiębiorstwa na sprzedaż."
BBC Worldwide posiada cały szereg aktywów, w tym BBC Americas, magazyny konsumenckie takie jak Radio Times oraz częściowe udziały w brytyjskim kanale cyfrowym UKTV. Należy do niej także sprzedaż poza granicami Wielkiej Brytanii praw do brytyjskich pozycji programowych jak na przykład serial "Biuro".
Steel stwierdził, iż badanie BBC Worldwide - podjęte przed odnowieniem przywileju niezależności BBC oraz w następstwie potępiającego raportu Lorda Huttona na temat relacji z przygotowań do wojny w Iraku - wciąż znajduje się na wczesnym etapie.
"Zwróciliśmy się z prośbą do banków inwestycyjnych, by pomogły nam dokonać wspomnianego audytu, ale nie oznacza to jeszcze, że zamierzamy wystawić spółkę na sprzedaż", powiedział Steel. "Analizujemy wszelkie dostępne opcje, począwszy od zachowania status quo po całkowitą sprzedaż, nie pomijając żadnego rozwiązania pośredniego."
Do przeprowadzenia badania przedsiębiorstwa nadawca publiczny zatrudnił banki inwestycyjne takie jak Rothschild, Deutsche Bank, Morgan Stanley and oraz kanadyjski CIBC.
FT doniósł, iż dyrekcja BBC sądzi, że wartość BBC Worldwide sięgać może 2 miliardów funtów. W roku 2003-2004 jednostka przyniosła wpływy gotówkowe rzędu 141 milionów funtów przy obrotach 657 milionów funtów, dzięki pozycjom programowym jak "Biuro" - serial uhonorowany dwiema nagrodami Golden Globe.
Rupert Gavin, szef BBC Worldwide, podał się do dymisji wkrótce po tym jak na początku roku BBC ogłosiła zamiary przeprowadzenia badania BBC Worldwide, ucinając tym samym spekulacje, iż mógłby dogadać się z jakimś koncernem medialnym bądź grupą inwestycyjną, by wykupić część lub całość aktywów spółki.

Adam Pasick, korespondent ds. mediów - reuters.

Dołącz do dyskusji: BBC zaprzecza

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl