Amazon najcenniejszą marką na świecie, Ferrari najmocniejszą (top 500)
W tegorocznym zestawieniu Brand Finance Global 500 Amazon utrzymał pozycję lidera jako najcenniejsza mara na świecie. W rankingu najsilniejszych marek nastąpiła zmiana - Ferrari zastąpił na szczycie koncern Disneya.
Raport dotyczący najbardziej wartościowych i mocnych marek jest publikowany przez firmę Brand Finance co roku. Składa się z dwóch części. W pierwszej firmy są oceniane według ich finansowej wartości. Z kolei na ocenę siły marki w drugiej części raportu składa się kilka czynników - kondycja ekonomiczna marki, prognoza jej przychodów oraz lojalność i przywiązanie klientów.
Amazon wciąż na szczycie
W tegorocznym zestawieniu na szczycie listy najbardziej wartościowych marek nie nastąpiły żadne zmiany w porównaniu z poprzednią edycją. Na 1. miejscu znalazł się Amazon, którego wartość wzrosła o 24,6 proc. do kwoty 187,9 mld dol. Na 2. pozycji jest Apple (153,6 mld dol., wzrost o 5 proc.), zaś podium zamyka tak jak przed rokiem Google z wartością 142,7 mld dol. i wzrostem rok do roku o 18,1 proc.
Pierwsza dziesiątka zestawienia najbardziej wartościowych marek 2019 roku została zdominowana przez firmy technologiczne, zaś największym wzrostem w tym gronie (na poziomie 47,4 proc.) wykazał się Microsoft zajmujący obecnie 4. miejsce. Jedyną marką w czołówce, której wartość spadła rok do roku (o 1,1 proc.) jest Samsung.
Raport wskazuje też, że rok do roku najwięcej na wartości zyskały marki iQiyi (326 proc.) oraz Galaxy Macau (136,4 proc.). Z kolei największe spadki zaliczyły JD.com (42 proc.) i ABC (41 proc.).
W tegorocznym zestawieniu Top 500 najbardziej wartościowych marek największy udział mają firmy z sektora technologicznego (23,7 proc.), na kolejnych miejscach są bankowość (13,6 proc.) oraz telekomunikacja (9 proc.). Z kolei w ujęciu geograficznym najwięcej marek (45,4 proc.) pochodzi z USA, z Chin 19, a z Japonii – 6,1 proc. marek.
Ferrari zamiast Disneya
W tegorocznej edycji raportu Brand Finance za najsilniejszą markę na świecie uznano Ferrari, które w porównaniu z poprzednim rokiem awansowało z 3. miejsca osiągając wynik 94,8 pkt. Dotychczasowy lider, koncern Disney znalazł się poza pierwszą dziesiątką zestawienia. Za Ferrari uplasował się rosyjski bank Sberbank (93,1 pkt), a na 3. miejscu jest Deloitte (91,2 pkt).
Tegoroczny ranking Top 500 Brand Finance Global:
Dołącz do dyskusji: Amazon najcenniejszą marką na świecie, Ferrari najmocniejszą (top 500)
"W tegorocznym zestawieniu Brand Finance Global 500 Amazon utrzymał pozycję lidera jako najcenniejsza **MARA** na świecie." - MARKA