Aktualizacja oprogramowania dekoderów Canal+
Platforma cyfrowa Canal+ zaczęła rozsyłać nową wersję oprogramowania dla dekoderów 4K UltraBox+ (G9L), których dostawcą jest Technicolor. Pierwsza partia aktualizacji dotyczy urządzeń z numerami seryjnymi zaczynającymi się od „ITCA".
Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ Polska informuje Wirtualnemedia.pl, że dekodery będą aktualizować się automatycznie, a operacja nie wymaga udziału użytkownika. Proces może potrwać do 25 minut. W czasie aktualizacji nie należy odłączać dekodera od zasilania, ani instalacji antenowej. To standardowa procedura podczas wszystkich aktualizacji softu.
Jakie zmiany przynosi aktualizacja?
Aktualizowane oprogramowanie przynosi nową funkcję sterującą obrazem przekazywanym do telewizora: Tryb HDR/HLG z możliwością wyboru z dwóch ustawień (Adaptacyjny, Nigdy). Ponadto naprawiono błąd zaników audio i wideo po zmianie kanału, zaktualizowano zabezpieczenia i wdrożono poprawki stabilizacyjne.
- W pierwszej kolejności aktualizacja trafi testowo do wąskiej grupy użytkowników. To standardowe działanie przy tego typu operacjach. W kolejnych tygodniach aktualizacja obejmie pozostałe dekodery z tej serii - zapowiada Kaniowski. Satkurier.pl podał, że pierwsza partia aktualizacji dotyczy zaledwie tysiąca dekoderów.
Problem z niektórymi dekoderami 4K UltraBox+
Klienci drugiej co do wielkości platformy cyfrowej z dekoderami 4K UltraBox+ od dłuższego czasu skarżą się na pikselozę podczas oglądania kanałów. W tym czasie doszło do kilku aktualizacji oprogramowania, które miały wyeliminować usterkę, ale tak się nie stało. W maju rzecznik prasowy Canal+ Polska poinformował Wirtualnemedia.pl, że problem dotyczy niewielkiej części abonentów. Firma otrzymała ponad 200 zgłoszeń na kilkaset tysięcy urządzeń. Część klientów reklamowała błąd i uzyskała obniżkę opłaty abonamentowej.
Awaria miała zostać usunięta po lipcowej aktualizacji. Przed miesiącem Canal+ rozesłał oprogramowanie na kolejne dekodery 4K UltraBox+ z serii JADA, ale problem nadal występuje na niektórych urządzeniach. Co w takiej sytuacji firma zaleca abonentom? - Kontakt z naszym BOK, które zaproponuje odpowiednie rozwiązanie – tłumaczył w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Kaniowski z Canal+ Polska. Biuro Obsługi Klienta może wymienić dekoder na model, który nie boryka się z takim problemem technicznym. Platforma cyfrowa oferuje także dekodery 4K Dualbox+ czy WifiBox+. Dostęp do oferty satelitarnej jest możliwy także za pomocą modułów CAM CI+.
W pierwszym półroczu 2023 roku liczba abonentów i subskrybentów Canal+ na całym świecie zmniejszyła się o ponad 500 tys. do 25 mln. Spadki dotyczą głównie Afryki oraz Azji Południowo-Wschodniej. Na rynkach europejskich z wyłączeniem Francji liczba klientów wzrosła z 15,8 mln do 16,1 mln. Podczas prezentacji wyników Vivendi nie podano danych odnośnie Polski. Na koniec czerwca 2020 roku Canal+ miał w Polsce 2,7 mln abonentów. W serwisie korporacyjnym firmy widnieje od dłuższego czasu taka sama liczba.
Dołącz do dyskusji: Aktualizacja oprogramowania dekoderów Canal+
Nie dekoderów (co może sugerować, że w C+ ruszyła jakaś masowa akcja aktualizacji wszystkich dekoderów... niestety nie ma tak dobrze), tylko jednego modelu, a w zasadzie jednej z serii UltraBOX+. A jak się wgryźć, to okaże się, że aktualizacja B3.0.21 trafi do niewielkiej grupy około 1 tys. abonentów.
Dlaczego w SatKurierze potrafią normalnie i rzeczowo nazwać artykuł -> "Aktualizacja dla 4K UltraBOX+ z serii ITCA" ?
A tutaj mamy poziom WP czy Pudelka.